Beiträge von B777Fan

    Das ste was Boeing bisher gebaut hat is die 777... Auch aus technischer Sicht.. aber nicht so Computer ABHÄNGIG wie die Airbusse, allein der PFC DISC Switch is Gold wert.

    Auch sonst, alles da wo man es vermutet, logisch durchdacht und gut erreichbar.

    B787... wie die Airbusse nun Hydraulik-Cargo Türen... mit eignem Kreislauf... leider kriegt man die FWD CD im Notfall auch nur von innen auf.... Schade, die Tür vom EE BAY haben sie gespart... wie kommt man da nun rein??
    3 External PWR stecker, einer nur für eng start, wenn APU nicht geht. Wo is der dritte Plug für engine start? richtig, hinterm Main gear.... da wo halt nen Motor läuft und kein Airport der Welt festen BodenStrom hat...
    Dass die APU nicht länger als 20min aus sein darf, is der Knaller. Ist sie länger als 20min aus, muss man 2 Std (!) warten bis man sie wieder einschalten darf.... Sonst fliegt dir der APU Shaft um die Ohren...
    Gibt nur einen ext air anschluss für Klima... reicht bei 35°C leider nicht um den Flieger zu kühlen... nen 2.? Gibt's nicht, kann auch nicht extra bestellt werden.... also APU an...

    Reden wir lieber nicht weiter....

    ich sag dazu einfach mal nix mehr...

    aktuell ausm AVH

    Zitat

    On Jul 10th 2013 the NTSB reported in their fourth press conference, that the captain under supervision and training captain had flown the takeoff from Seoul, had taken about 5 hours of rest enroute and took their seats again about 90 minutes prior to landing. During the last 2.5 minutes of flight there were multiple autopilot and multiple autothrust modes. The various modes needs to be assessed to see whether they were result of single pilot actions or result of interconnected system responses. The aircraft received landing clearance about 1.5nm before touchdown. Six of twelve flight attendants are still in hospital care and were not interviewed so far. The flight attendants at doors 1R and 2L were pinned by evacuation slides deploying into the cabin. 3 of four flight attendants at the rear doors were ejected from the aircraft together with their seats. None of the passenger seats were ejected from the aircraft. The six uninjured flight attendants were interviewed and reported that after the aircraft came to a stop, one of the flight attendants at 1L went to the cockpit and checked with flight crew whether an evacuation should be initiated, the flight crew instructed to not initiate the evacuation. The flight attendants at 2R saw fire outside the aircraft near seat row 10, consistent with the position of the right hand engine's position adjacent to the fuselage, and initiated the evacuation. 90 seconds after the aircraft came to a stop door 2L closely followed by 1L opened and the evacuation began. 120 seconds after the aircraft came to a stop the first emergency responders arrived on scene, about 150 seconds after the aircraft came to a stop the first fire agent was applied to the right hand side by emergency services. Emergency services entered the aircraft with a hose and attempted to fight the fire from the inside of the aircraft as well as assisted in the passenger evacuation. While trying to liberate the pinned flight attendants emergency services observed fire coming in from the window/fuselage. The NTSB is probably going to release runway 28L to the airport within the next 24 hours. In an interview with Korean Authorities the pilot flying reported that a flash of light occurred at 500 feet which temporarily blinded him, the NTSB confirmed that this was mentioned in their interview as a temporary event, too.

    Zitat

    Wie gingen noch die famous last words des Airbus Piloten?
    "Was macht er denn jetzt schon wieder?"
    Ach nee, war ja ne Boeing


    Häufigster Satz im Airbus? - Was macht er denn jetzt schon wieder?"
    Letzter Satz im Airbus? - Das hat er ja noch nie gemacht.

    Und wer den Tod nicht scheut, fliegt Hapag Lloyd

    1600 ft, disengage ap, with 82 sec prior to impact
    1400 ft airspeed 170 kts 73 PTI
    1000 ft, 149 kts, 54 sec PTI
    500 ft, 134 kts, 34 sec PTI
    200 ft, 118, 16 sec PTI
    125 ft, throttles advanced, as they slow through 112 kts, 8 sec PTI
    3 sec prior to impact, FDR recorded lowest speed 103 kts, engines at 50% power and increasing
    at impact, airspeed slightly increases to 106 kts

    FXP forum

    Toto kriegt 50€ Cash von mir übergeben, wenn nen Zahlendreher oder ähnliches "Ursache" wäre. :)


    Dass im Short final die Speed DEUTLICH unter Vref lag, liegt niemals an ner Eingabe. Das einem 7sek vorher was auffällt und SPEED ruft und es tut sich NICHTS, ist auch kein eingabefehler. 1,5sek vorher die Nase in den Stall reißen und viiiiel zu spät bisl Gas geben.... Auch kein Eingabefehler.

    Ich bleibe bei meiner Vermutung, Pilot error. (Wem es nicht passt, mir egal). Astrein in nen Stall geflogen, wenn SPEED schon 7sek vorher ausgerufen wurde.

    Allerdings weiß man nun warum hinten der Frachtraum weg ist. Wenn das Heck nochmal aus 30m Boden schlägt, ein Wunder dass die Kabine da noch am Stück ist... Geiles Flugzeug halt. Die Drehung und der Aufprall kurz vor Stillstand sehen schon übel aus

    Emergency services reported all occupants have been accounted for and are alive. Emergency services repeated ALL occupants have been accounted for in response to media reports that two people have been killed and said, these reports are untrue. A number of people werde taken to hospitals with injuries of varying degrees.