Um mal deine Methode (FR24-Vergleich) aufzugreifen: Ich flieg grad CYUL-CYTZ, FR24 sagt Speed 320, hab 321 im Flusi mit OPUS, mit oben geposteten Einstellungen.
Beiträge von gumballer
-
-
Thomson und Thomas Cook haben ja zum Glück noch ein paar davon.
-
25 jahre sind doch ein Vierteljahrhundert?!
Alles Gute trotzdem :bday: :bday: :party:
-
-
JuriA340: Generell passen bei mir die Winds Aloft ziemlich genau, beim HDG wie auch bei den Geschwindigkeiten. Vereinzelt hatte ich aber auch schon Mal Phasen, wo der Wind laut OFP oft wechselte und in OPUS aber konstant blieb. Wenn der Unterschied dann wirklich zu krass werden sollte, einfach einmal manuell updaten, dann hat das bei mir immer wieder gepasst. Über den Atlantik bin ich mit OPUS noch nicht geflogen, deshalb kann ich jetzt da nix dazu sagen ob es da vielleicht generell Probleme gibt...
Stingrey: So siehts bei mir aus:
-
Also bei mir ist im Moment gar kein Banner da?
-
Alles Gute! :bday: :bday: :party:
-
Version 1.006 ist übrigens released.
-
Wird wohl CFU-Korfu gewesen sein.
-
Contact Points kannst du ja auch jetzt schon manuell schon lösen, einfach zwei Einträge ändern. (Genaueres steht im MJC-Forum) Pushback funzt im Moment weder mit GSX noch mit AES, aber es gibt ja des interne Pushback-Feature, ist halt besser als nix.
-
War bestimmt sowas wie in dem Video hier: http://www.youtube.com/watch?v=kbY5olO1M7k
-
Und schon ist die Beta 3.02.0 da:
ZitatOpusFSX Beta Version 3.02.0 is now available for download on our website.
Remember when installing the OpusFSX_v302_Beta.msi file you must uninstall your current version before installing the new version (do not delete your previous \OpusFSX installation folder).
After installing please check all the settings in your Configure and Weather dialogues. You can download from http://www.opussoftware.co.uk/opusfsi/downloads.htm
The first phase of flight planning assistance has been included. Users may enter or paste their flight plan, or a list of ICAO codes into the edit box provided at the top of the Weather dialog. In this phase of development, all recognised met station ICAO codes will be extracted from the user's flight plan and appended where necessary to the LWE's download list.
A new weather report window option to display the 'Flight Plan En Route Weather Reports'has been added to the reports Main Menu. This option will list all identified met stations extracted from the flight plan. Select the required station from the list to display the current reported weather at that site.
If you enter a flight plan then the last station listed in the plan will automatically be assigned as your Destination provided you haven't already specified your Destination in the Weather dialog. Similarly when the flight plan cruise altitude list is implemented, the highest altitude listed will be assigned as your Max Cruise Altitude provided you have already specified it.
The Weather dialog now includes a 'Disable Weather Update on Startup' option. When ticked the LWE will remain dormant until the users forces a weather update either via the Addon menu or via the Update Weather button in the dialog. This option allows users to enter their flight details and adjust the weather settings prior to generating and updating the weather at the start of their flight.
Imported camera definitions will now be appended if their configured names and assigned aircraft list does not match any of the existing camera views. All camera views with matching names and aircraft lists will be updated using the new imported camera view, the user's key assignments are all preserved during the update.
Remember, ALL your camera definitions for your main server system are stored in the FSXSERVER.CAM (or P3DSERVER.CAM) file. When planning on importing camera views you can always rename this file then import the views to check them over, if they are to your liking then rename the CAM file back and import the views again to append them to your existing views. We may come up with an 'Undo Import' option in the near future.
Regards
Stephen -
-
Alles Gute :bday:
-
Goof: Baboo gibbet nicht mehr :Arschvoll: Mal AI updaten, oder war das online?
-
News aus dem Support-Forum:
ZitatDear customers,
We would like to inform our customers, that the first update to the MJC8 Q400 has now entered the beta testing. This means,
as long as we don't discover any problems with it, this update will become public within a few days.Details about what will be fixed are on our NEWS page.
Und dann der Auszug aus oben erwähnter NEWS page:
Zitat-
FDE:
- aircraft.cfg: updated gear positions for smoother repositions
- Now writing Vert Speed to FSX for addon compatibility
- mjc84.ini : PLs set for 0 position at DISC to enable the Reverse using F2 button
-
SYSTEMS:
- Secondary bus will be powered by the APU
- Sound : modified for Windows 8 usage
- Nav: Fixed the DME antenna position
- VHFs: Fixed the COM range to include 136.XXX
-
FMS:
- NavManager: Fixed Heading to Altitude procedural navigation
- NavManager: Fixed Course to Altitude procedural navigation
- NavManager: Fixed Course from Fix to Altitude procedural navigation
- TERMINAL navigation, leg termination threshold is now 1.0 nm
-
MODEL:
- included the wing and propeller views in the Virtual Cockpit
-
FDE:
-
Und er fliegt wieder im Linienbetrieb: Klick
-
Der IAS-Knopf hat ne LVLCH-Funktion. Da die Dash keine Autothrottle hat muss der Schub händisch gesteuert werden. Hast du dir schon das neue Majestic-Tutorial angesehen? Dort wird unter anderem auch der Autopilot und vor allem die Art und Weise wie man damit fliegt von nem Q400-Piloten erklärt. Damit brauchst du eigentlich gar kein YT-Video mehr.
-
Naja was heißt hier "irgendwie was fummeln"? Es gibt nun mal wie bei quasi jedem Programm gewisse Einstellungsmöglichkeiten...
-
Sieht gut aus