Beiträge von Flo

    Version 1.12 ist soeben released worden.

    Es wurden zahlreiche Dinge gefixt.

    V1.1.2 changelog:

    • improved product stability
    • QW CONFIG: "SAVE CONFIG" fills up fuel tanks
    • QW CONFIG: some options do not get saved
    • QW CONFIG: some option can not be set / selected
    • PFD: straight in IAN approach (RNAV/VOR/NDB) are missing approach name, DME and Rwy info in upper left corner
    • PFD: LNAV/VNAV deviation indicators on the PFD remain frozen until RNAV Approach active
    • PFD: Minimum Maneuver Speed and stall speed bands move too fast when flap config changes
    • PFD: Missing yellow ground level marker on departure
    • ND: zoom level indication differences when VSD is enabled or not
    • ND: ANP shows 0.00 on full ND and 0.05 on half ND
    • EICAS: Oil temperature too low
    • EICAS: Engine vibration is too high
    • EICAS: N1 indication jumps up when passing 80kts during take off roll (RR only)
    • EFB Dispatch: complete remake
    • EFB Dispatch: Seat count on 787-9 incorrect
    • EFB OPT: take off performance calculation enhanced to provide optimal flap and derate settings
    • EFB: Brightness controls inop
    • FMS: VNAV initial climb speed does not command V2+15
    • FMS: improvements to lateral and vertical route depiction
    • FMS: improvements to lateral and vertical route tracking
    • FMS: VNAV Wind Forecast Page added
    • FMS: DIRECT TO will cause the T/D symbol to be off course on ND
    • FMS: After go around programming a new route is missing the first waypoint of the new route
    • SYSTEMS: Anti-Ice logic reworked
    • SYSTEMS - FUEL SYNOPTIC: Crossfeed valve logic issues
    • SYSTEMS: TOGA key assignment does not work
    • SYSTEMS: Fuel jettison does not work on 787-9 model
    • SYSTEMS: Engines stuck in full thrust after take off (noticed on RR)
    • SYSTEMS: EMER LIGHT EICAS message shows after loading a panelstate
    • SYSTEMS: Overspeed warning triggers prematurely when P3D settings are set to "true airspeed" instead of "indicated airspeed"
    • VISUALS: VC night lighting textures improved (RealLight)
    • VISUALS: VC material reflectivity improved
    • VISUALS: left RR engine reflectivity issues
    • VISUALS: top fuselage beacon splash on wings too bright
    • VISUALS: Vertex welding issue on APU Door. Causes dark shadow in corner of APU door
    • VISUALS: "Mirror" windows on exterior model
    • VISUALS: Some parts, such as the vertical fuse "joints" are inverted in the bump maps, causing these to look pushed into the fuselage.
    • VISUALS: Users are confused when STORM lights override all other light controls. Changed logic to initialize DOME light instead of STORM light when loading the plane at night
    • VISUALS: text night lighting does not work on TCP buttons (fixed in P3D only)
    • VISUALS: blurry MCP Text since V1.1.1 Hotfix
    • VISUALS: Landing Lights and Runway Turnoff Lights ON result in significant performance decrease
    • SOUNDS: HUD Declutter and AP Disconnect switches on Yoke are missing correct sounds
    • SOUNDS: ALT chime inhibited when approach mode is active
    • SOUNDS: Reverse thrust and gear retraction sounds improved
    • SOUNDS: New ground roll sounds and refinements to cockpit sounds in general
    • SOUNDS: AT Servo and Autobrake disengage sounds added
    • APPROACH CONFIG: Curve from origin drawn to first waypoint instead of DIRECT TO
    • APPROACH CONFIG: Hitting "SAVE CONFIG" when APP CONFIG page was open before, triggers APP repositioning
    • FLIGHT DYNAMICS: undesired stick shaker after rotation and general AoA improvements
    • FLIGHT DYNAMICS: excessive ground taxi thrust
    • FLIGHT DYNAMICS: climb performance adjusted
    • QW DISPATCHER: added options to enable HD gauges and RealLight (P3D only)
    • QW DISPATCHER: fuel planner adjustments
    • MISC: ATC Type designation changed to be variant specific (B788 / B789)

    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Was man bisher an Previews gesehen hat kann ich mir gut vorstellen, dass CGN die neue Messlatte für Sceneries ist. Das ist der Wahnsinn!

    Puh - Barcelona ist ja ohne Cityscene schon nen Brocken im P3D performance technisch... Mal sehen was die FPS da sagen! Vielleicht gibts ja ne ähnlich gute Verbesserung wie bei Boston, wo es erst flüssig mit Addon läuft :D

    Viel Potential verschenkt meiner Meinung nach. Aber ist ja noch nicht mal beta, also vielleicht kommt da noch was...

    Inwiefern denn?

    Ich finde die Immersion kommt nicht wirklich an... Da laufen Menschen rum. Menschen die genau so gut durch nen Park latschen könnten. Da fehlen mir die Details. Gibt dem einen nen Rucksack, dem anderen nen Trolly usw...

    Desweiteren könnte man die animation noch smoother gestalten. Die PAXE halten sich an der Handrail fest, die Paxe bleiben auf der Treppe stehen weil Stau ist etc...


    Außerdem ist es immer noch grausig zu sehen, dass scheinbar jeder zweite Mensch auf der Welt nen roten Koffer hat der da in die Flieger geschmissen werden.

    Real wird wenn die Karre einen Mist fabriziert einfach manuell geflogen, fertig. In der Flusiwelt werden Threads mit unzähligen Beiträgen geflutet. ?

    Sehr guter Punkt. In der realen Karre hat auch nicht alles am ersten Tag funktioniert und man hat damit zu leben gelernt. Ich denke bei Qualitywings trifft man als Endverbraucher nicht auf taube Ohren bei Support Anfragen und Verbesserungsvorschlägen. Ich gehe davon aus bis Ende des Jahres eine ziemlich Geile und größtenteils Bugfreie 787 in den Händen zu halten.

    Als kleine Motivation, die Maschine vielleicht doch nicht zurück zu geben und die Jungs von QW damit bei der Stange zu halten -> Hier ein Zitat aus dem AVSIM Forum eines 787 Realo...

    Zitat

    I fly the 787 in real life. I find the QW 787 very realistic and useful in keeping current between flights. I particularly like hand flying it. I find that most the functions I would use on a normal flight work just fine. I have made number flights with the QW787 and found it to feel much like a flight at work.

    Something I notice about many post regarding these flight sim packages is expecting everything to work every time. This expectation is too high. Every modern plane I have flown has been quirky and didn't always do what it should. The last plane I flew that did what I expected on every flight was the 737-200 and that's because it was so basic. From the 737-300 on I have had to intervene not infrequently. My point is when you are flying and the plane doesn't do what it should, do what a pilot does and either move to a lower level of automation or even turn it off and fix it and complete the flight safely. If there really is bug, tell the developer, developers care very much about their creations ( I know, I write mobile apps on the side).

    This is just one more impression I have about the QW 787. When I first saw the FSX version of the 787 I thought it didn't look all that real. I hadn't yet been trained on the 787 but was headed to class shortly after I bought the FSX version of the QW787. It wasn't until I started training in the actual sim that I realized that it wasn't the QW 787 that didn't look real. 787 cockpits don't look "real" in the classical sense of a jet. It is a whole different beast than previous airplanes. I'm lucky enough to get to fly both and I'm amazed at how this sim package captures the look and feel of the 787.

    ETD15G

    ZRH - AUH

    Sommer in Europa! Boarding läuft für die knappen sechs Stunden nach Abu Dhabi!

    TakeOff Performance gerechnet und das Büro soweit eingerichtet

    Einmal Flugzeug bereit zum Rollen machen

    Auf dem Weg zur 28

    Ciaoi Schweiz

    Und wir reihen uns ein mit den anderen Middle East Carriern auf dem Hightway richtung Wüste... Vor uns Company A380 aus Heathrow

    Final 31R as usual

    In ein paar Stunden geht der Bock wieder raus mit dem Asien Rush...

    Für uns heißt es aber Feierabend!