Sehr cool Basti
Sofern ich das heut zeitlich schaff, komme ich aus Krasnojarsk.
KuMi am 20.06.2012 - UNNT
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Komme aus LEMD, muss aber zwischendurch mal off.
LEMD BAN UL184 LARDA UN871 DITON T103 BEMKI Z999 KPT Y100 MAH UL132 AGNAV UP733 DOKEL UN871 LAGAR N871 WAR N869 GORAT UN869 RATIN G723 VAREG R815 UNILI B210 GIMUN G358 MANEB A300 ML R201 GOLIM UNNT -
Ca. 16.00lcl Dep. VTBS MD11F, CWC294
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Damit es gleich keine Missverständnisse gibt nochmal eine kleine Auffrischung zum Thema QNH/QFE/QNE
ZitatFirst - the issue of "vertical units" - how high...?
xxx
If your altimeter is on QNH, you are in altitude...
If your altimeter is on QNE (1013.2/29.92). you are in level...
You good little boys know the above.
If you use QFE, your altimeter is in height...!
xxx
That is the way you speak to ATC, either level, altitude or height.
Do not confuse the three when doing checklists/SOPs in the flight deck.
xxx
Altimeter transitions therefore become -
Transition altitude (climbing), when changing from QHH to QNE...
Transition level (descending), changing from QNE to QNH (or QFE like in Russia)...
Transition height (climbing), changing from QFE to QNE (as you do in Russia)...
xxx
Units used -
Russians use hPA on their international airports. Domestic sometimes use mm/Hg.
29.92 in/Hg = 1013.2 mB (or hPa) = 760 mm/Hg.
Inches and millimeters are length units while hPA/mB is a pressure unit.
No need to review feet and meters... I guess everyone knows them.
xxx
QFE notes -
A QFE for precision approach (ILS) is based on TDZE... expressed in meters in Russia.
A QFE for non-precision (circle to land) is based on airport elevation.
Expect a downwind to be 500 meters AGL in Russia when flying QFE.
xxx
Jeppesen publishes QNH and QFE on all approach, SIDs and STARs ICAO worldwide charts.
The QNH altitudes are in plain numbers, the QFE heights are in parenthesis.
I.e. runway TDZE 521 ft AGL, your decision altitude/height might be shown as 721' (200').
xxx
My QFE briefing is an 8 hrs classroom curriculum -
In simulator, for practice, I require a QFE procedure for the all-engines ILS.
No extra simulator time...
After I retire next month, I am available to come and teach. I am expensive.
$500 per day, or fraction of day... and you pay the beers for debriefing.
xxxHappy contrails
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Das Sectorfile hat leider nicht die neue Landebahn.
Hat jemand noch ein anderes? -
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DAS ist das was du hast, oder Basti ?
Ja, trotzdem danke.Guck mal ob du hier was findest.
Da ist eins von 2006. Die Bahn ist irgendwann im 2008 fertiggestellt worden. Außerdem kann ich die Datei nicht runterladen. Warum auch immer?!
Naja wird schon... Im Moment siehts eh nach Landung 07 aus -
Stell dich doch per IVAI an den Airport. Dann brauchste kein Sectorfile
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Hauptsache die Zeiten stimmen hinterher
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Das ist auch nochmal sehr gut:
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Schaffs leider net heute - fahr noch nach München um n Freund zu treffen, der bald für n Auslandssemester weg ist. Sry Leute - have fun
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Schaffs leider net heute - fahr noch nach München um n Freund zu treffen, der bald für n Auslandssemester weg ist. Sry Leute - have Fun
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Und ich muss um 16:45 für ne Stunde off, Laufrad wegbringen, ist defekt, muss doch Sonntag alles passen bei TAL TOTAL!
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so ich bin nun auch aus LGAV los :flugzeug:
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kann leider auch nicht mitfliegen, muss um 21 Uhr weg
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- Flieger in der Luft
- Frau aus dem Haus
- Playstation anwerfen
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- Flieger in der Luft
- Frau aus dem Haus
- Playstation anwerfen
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so Flieger FL320, bin ne Stunde wech... :Winke:
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Bin jetzt offline von EDDP los und hoffe, dass irgendwann heut Abend das neue Passwort noch eintrudelt. Bislang geht nix!
Ist es 20 Uhr nicht da verabschiede ich mich.
LG Uwe
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Uwe, gugg mal Junk-Spam-Ordner, da war es bei mir drin!!!!
Ansonsten: schade!
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