Suckhoi Superjet vermisst!

  • Meldung auf avherald.com.
    Video der Maschine aus besseren Tagen:

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    44 Leute an Bord, als plötzlich der Kontakt abbrach. Hoffen wir das Beste...

    "When my time on Earth is gone, and my activities here are past, I want they bury me upside down, and my critics can kiss my ass."Bob Knight


    „Natürlicher Verstand kann fast jeden Grad von Bildung ersetzen, aber keine Bildung den natürlichen Verstand.“Arthur Schopenhauer

  • Crash: Sukhoi SU95 over Indonesia on May 9th 2012, aircraft missing


    By Simon Hradecky, created Wednesday, May 9th 2012 10:31Z, last updated Wednesday, May 9th 2012 11:29Z

    A Sukhoi Sukhoi Superjet 100-95, registration RA-97004 performing a demonstration flight from Jakarta Halim Perdanakusuma Airport to Jakarta Halim Perdanakusuma Airport (Indonesia) with 36 passengers, 6 crew and 2 Sukhoi officials, was enroute near Mount Salak and Bogor about 36nm south of Jakarta about 30 minutes into the flight when the radio contact with the aircraft was lost. The aircraft has not turned up at Jakarta or any other airport in the area and would have run out of fuel by now.

    No ELT signal has been located so far.

    Indonesian Authorities reported the aircraft was enroute at 10,000 feet near Mount Salak when at about 15:30L (08:30Z) the crew requested and was cleared to descend to 6,000 feet. This proved to be the last radio transmission. Radar contact was lost when the aircraft was in a right hand turn descending through 6,200 feet. A search operation has been initiated and is mounting, first search flights have not yet found any trace of the aircraft. The search operation is currently suspended due to nightfall in Indonesia.

    Mount Salak is 2,211 meters/7254 feet high, nearby Mount Gede is 2,958 meters/9,705 feet high.

    At 15:30L the local weatherstation in Bogor reported visibility at 9000 meters (increasing to 10000 meters in the next reading), temperature at 31 degrees C, dew point at 25 degrees C, humidity 70% and winds arund 5 knots from northeast, no precipitation. In the morning the weatherstation had reported low visibility around about 2000 meters.

    122894.png ....hat keine Ahnung von B777

  • Hmm, eben genau wege der Technik stell ich mal die Bahauptung auf, dass es nicht gänzlich "controlled" war. Oder hat das Ding kein EGPRS?

    Gruss - Tom
    - Mein System

    Zitat

    Ich bin der Schwarze ^^

  • R.I.P. ;(

    EGPRS


    Enhanced General Packet Radio Service oder lieber EGPWS - Enhanced Ground Proximity Warning System oder TAWS?? ;):friends:
    Und auf solchen Demo- Flügen zeigt man gerne, was die Karre kann, manche stehen im Cockpit- Eingang und schauen zu, und stellen Fragen etc.....
    Da kann es in manchen Situationen mit Sicherheit zu nem Helmbrand kommen. Und so zu nem Unterschreiten der MORA oder MSA. :whistling:

    Alles Spekulation. Wenn man den FDR und CVR findet, wissen wir mehr.....

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  • Die Kiste ist an nen 85 Grad steilen Berghang geklatscht, da stellt sich dann die Frage, was ein EGPWS überhaupt noch bewirken kann.
    Da käme dann die Warnung, es wird hochgezogen, aber die Wand ist immer noch fast Senkrecht!
    Außerdem frage ich mich, wie genau hier die Auflösung der zugrunde liegenden Daten ist? Wie genau ist das EGPWS-Relief im indonesischen Niemandsland aufgelöst?
    Das scheint ja ein Gebiet zu sein, in dem normalerweise kein (ziviler) Jet im Tiefflug unterwegs ist. Gibt es dafür überhaupt genaue Daten?

  • Haben die im Jet keine SRTM-Daten? Die sind doch weltweit relativ genau... Oder geht das nur über Radar? Und wenn ja, hätte das doch Alarm schlagen sollen? Aber wieso fliegt man überhaupt mit einem Passagierflugzeug so tief in einem Gebirge? Und wenn doch, sieht man doch wohl, was auf einen zukommt... Man fliegt doch nicht blind so tief?!

    Das kann ich mir irgendwie nicht vorstellen... Was da wohl wieder schief gegangen ist... oO

    Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
    It is our light, not our darkness that most frightens us.

  • Vor Absturz: Pilot flog extra tief


    Der Pilot des in Indonesien abgestürzten russischen Flugzeugs hat vor dem Absturz beim Kontrollturm um Erlaubnis gefragt, auf eine tiefere Flugbahn zu gehen. Offenbar habe er den Passagieren eine Militärbasis zeigen wollen, teilte das indonesische Verteidigungsministerium mit. Der Tower in Jakarta erlaubte dem Piloten, die Maschine von einer Höhe von 3000 m auf 1800 m abzusenken.

    Das Flugzeug war am Mittwoch während eines Demonstrationsflugs mit Vertretern der Luftfahrtindustrie und Journalisten an einem Vulkan zerschellt. Alle 45 Insassen kamen ums Leben.


    Quelle ARD Text

    Torsten

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  • Wie wussten schon Henni und Gerd: Die Dummheit stirbt net aus...

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  • Zitat

    Report: Sukhoi Superjet accident crew cleared to fly below Minimum Safe Altitude
    A preliminary report issued by the Indonesian National Transportation Safety Committee (NTSC) states that the Sukhoi Superjet that crashed on a demonstration flight near Jakarta, Indonesia, was cleared to fly below the Minimum Safe Altitude following a request by the crew.

    On May 9, 2012m, the Superjet flew into a near-vertical mountainside on the eastern side of Mount Salak at an elevation of 6,100 feet. All 45 on board were killed.

    Prior to the demonstration flight, an IFR flight plan was filed with a flight altitude of 10,000 feet and an estimated duration of 30 minutes. Some six minutes after takeoff from Jakarta-Halim Airport, the pilot contacted Jakarta Approach and requested for descend to 6,000 feet. The Jakarta Approach controller asked the pilot to repeat the request.
    The pilot repeated the request for descend to 6,000 feet. Subsequently, Jakarta Approach controller responded and acknowledged the request by replying ’6,000 copied’ . The pilot replied: ‘Descend to 6,000 feet’. Two minutes later the pilot contacted Jakarta Approach controller to request for making right orbit. The Jakarta Approach controller approved the flight to make orbit to the right at 6,000 feet. The airplane struck Mount Salak in the process of performing the orbit.

    VollständigerText ist hier!

    Und zum vorläufigen Unfallbericht geht es hier lang....

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    „Natürlicher Verstand kann fast jeden Grad von Bildung ersetzen, aber keine Bildung den natürlichen Verstand.“Arthur Schopenhauer

  • Heute beim Aviation Herald

    Indonesia's National Transportation Safety Committee (NTSC) released their final report concluding the probable causes of the crash were:

    - The flight crew was not aware of the mountainous area in the vicinity of the flight path due to various factors such as available charts, insufficient briefing and statements of the potential customer that resulted in inappropriate response to the TAWS warning. The impact could have been avoided by appropriate action of the pilot up to 24 seconds after the first TAWS warning.

    - The Jakarta Radar service had not established the minimum vectoring altitudes and the Jakarta Radar system was not equipped with functioning MSAW for the particular area around Mount Salak.

    - Distraction of the flight crew from prolonged conversation not related to the progress of the flight, resulted in the pilot flying not constantly changing the aircraft heading while in orbit. Consequently, the aircraft unintentionally exited the orbit.

    Quelle: http://avherald.com/h?article=44f464f7/0016&opt=0

    Nochmal eine kurze Zusammenfassung dessen, was ich für wesentlich empfunden habe:
    - Im Verlauf des Fluges hat man sich über die Funktion der Maschine unterhalten, im Cockpit das Terrain graphisch darstellen zu lassen. Dabei fiel der Kommentar, dass ja alles in der Gegen "flach" sei. Dies galt allerdings für den damaligen Kurs des Flugzeugs. Anschliessend wurde der Kurs geändert.
    - Wenn ich das richtig verstanden habe, haben die Piloten dem TWAS dann nicht geglaubt, und in der Folge keine Gegenmaßnahmen ergriffen. Es gibt keine Hinweise auf ein Ausweichmanöver.
    - Der Tower hat die Maschine Aufgrund der Bezeichnung "Sukhoi" für ein Militärflugzeug gehalten, für welches das Terrain unbedenklich gewesen wäre.

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