da fühle ich ja gleich in CRJ200 Zeiten zurückversetzt . Aktuelle Höhe minus Zielhöhe durch 1000 = benötigte strecke
So gehe jetzt Probeflug nach Tim seiner Anweisung machen
da fühle ich ja gleich in CRJ200 Zeiten zurückversetzt . Aktuelle Höhe minus Zielhöhe durch 1000 = benötigte strecke
So gehe jetzt Probeflug nach Tim seiner Anweisung machen
Faustregel (mal so von nem NFFler im Sim gelehrt bekommen):
(FL-Airport Elev.):10x3
und dann für
Straight In: So nehmen
Mit Base: -10NM
Mit Downwind: -20NM
So mache ich es auch immer.
Beispiel: FL340. Airport liegt auf 1000ft. Differenz 33.000*3. Also einfach 100nm vorher anfangen. Die VS entspricht bei einem 3° Sinkflug ca. der Hälfte der GS. Also bei 400kn GS mit 2000ft/min und bei 250kn GS mit 1250ft/min sinken. Passt immer ganz gut.
Naja sagen wir das so: Ich glaub schon dass die Tripler in echt nen vernünftiges Rechenmodell hat um nen DES so zu planen, dass er passt. Jetzt ist der Hobel ja aber anscheinend so nen guter Gleiter, dass relativ kleine Bewegungen in der Athmosphäre schon ausreichen um den ganzen Plan aus dem Konzept zu bringen. So gesehen: Ja, mehr feature als Bug. Mit der 738 bekommt man übrigens auch nicht unbedingt immer nen astreinen DES hin. Besonders nicht, wenn der unter DES FORECAST im FMS eingegebene WInd nicht passt. Gleiches kann man auch bei der Tripla beobachten. Wenn man ihr genug und vor allem richtigen Input gibt macht se ihre Sache sogar unter VNAV/LNAV recht gut.
EDIT: Oh mächtiger Mike! Welche modes hast du denn im Autopilot an, welche Daten hast du dem FMS gegeben, und was für constraints, bzw procedures hast du für den Anflug geladen? Mach am besten mal vor dem T/D nen screenshots von:
- dem MCP selbst (Autopilot)
- den folgenden Seiten aus dem FMS
-->Legs pages ab dem TOD
--> DES page unter VNAV
--> DES FORECAST unter der DES page unter VNAVDas sollte fürs erste helfen...
offenbar sitzt der Bug 90 cm vorm Bildschirm
Mit ausgefüllter --> DES FORECAST sah das schon viieel besser aus
Vorgestern P3D 2.4 installiert. zum Glück nur den planken Sim und jetzt
Version 2.5 ist draussen
Das sieht alles aus wie es muss. Wenn der Wind einigermaßen passt isses meist schon ganz gut.
Tipp für so: Wenn der glidepath nach unten auswandert (du zu hoch bist) kannst du über den Speed selector drücken die FMC commanded speed überschreiben und ne eigene eindrehen, er bleibt dann trotzdem im VNAV und captured irgendwann seinen errechneten glidepath incl aller constraints. Somit umgehst du das lustige hin und herschalten zwischen LVL CHG und VNAV
Danke Tim für den Tipp
Auf der Perf Init Page gibt es ja rechts den Eintrag CRZ CG. In der 777-300er ist da ja 7.5 eingetragen. Ändert ihr den, wenn ja, mit welchem Wert?
Alles anzeigenCaptains-
A few moments ago I updated the distribution system with the latest updates to the PMDG 777-200LR/F and PMDG 777-300ER for the FSX, FSX-SE and P3D platforms.
These updates fall under the guise of our Continuing Development Program (CDP) for the 777 product line, and bring you a few dozen mostly minor changes and fixes. (The change log is listed below.) Also- I want to address some items related to a memory leak we killed in the 777- but I am going to do that under a different header since it is a very detailed topic...
Updating to the latest version is simple and relatively painless:
PMDG eCommerce Customers:
If you purchased from PMDG, log-in to your PMDG eCommerce account and access your account history.
Download from the account history.
While you are waiting for the download, run the PMDG Operations Center, then close it. (This causes it to take a most-current snapshot of your installed liveries!)
Run the installers, (base package first, then the 300ER expansion!) and follow their instructions. In some cases, depending upon your specific installation options, the installer may tell you it cannot "update/repair" your setup- in which case you simply need to uninstall the 777, then run the new installer.
Run the PMDG Operations Center and go to the settings wheel at the top right. Instruct the OC to update your liveries and reinstall them all, etc.
Go Fly. Have fun!NOTE: If you ever forget how to update, simply go into the OC, click on the "Install Update" for your product and it will show you the instructions... We tried to make it as easy as possible. B)
Aerosoft eCommerce and DVD Customers:
Give Aerosoft a day to get caught up with us. We just sent them the 777 updates a few minutes before posting this announcement, so they still have to come into work on Friday morning and get things set up to allow you to update. I don't know if they can accomplish everything during the workday on Friday- so if not- it might be Monday before they are ready to update you- but they WILL...
If you updated your NGX via Aerosoft, the process will be the same...The list of changes we have made for this version are as follows:
BUILD 1.10.6492 (Released 2015-05-04)
=====================================================
- 0003567: [AFDS - General] LNAV/VNAV disengage after second TO/GA press (emvaos) - resolved.
- 0003458: [AFDS - Roll Modes] LNAV should still arm when not on intercept heading (emvaos) - resolved.
- 0003507: [AFDS - General] LOC/GS should arm even without a valid ILS signal (emvaos) - resolved.
- 0003513: [FMS - Route/Legs Pages] PROG page Progression (emvaos) - resolved.
- 0003521: [AFDS - Thrust Modes] Autothrust Mode annunciator incorrect on Go Around 2nd push (emvaos) - resolved.
- 0003522: [Systems - Pressurization] Unable to opereate doors at low outside pressures (mfrantzeskakis) - resolved.
- 0003529: [AFDS - Thrust Modes] Flap dependent Thrust Reduction follows lever not flap postion (emvaos) - resolved.
- 0003530: [FMS - Route/Legs Pages] Double FMC failure (alternate nav mode) CTD when going direct (emvaos) - resolved.
- 0003563: [FMS - Functionality Problems (General)] Dual FMC failure followed by route MOD = crash (emvaos) - resolved.
- 0003604: [FMS/AFDS - VNAV] ALT INTV from MCP should not delete the destination "restricted" altitude (emvaos) - resolved.
- 0003610: [FMS/AFDS - VNAV] Step climb point stabilisation after sequencing last waypoint before issue (emvaos) - resolved.
- 0003462: [Virtual Cockpit - Geometry/Textures] Panel Flood light effect when clock is removed (vscimone) - resolved.
- 0003625: [Systems - Flight Controls] ailerons and spoilers 5 and 10 not locked out with flaps up (emvaos) - resolved.
- 0003573: [Main Panel - MCP] Errors in MCP V/S and Altitude display format (mfrantzeskakis) - resolved.
- 0003578: [FMS - Functionality Problems (General)] Significant growing memory/VAS increase during long flights due to missed approach being loaded prior to departure (emvaos) - resolved.
- 0003618: [FMS - Performance Pages] Automatic climb transition altitude reset to descend value at halfway point or within destination range (emvaos) - resolved.
- 0003515: [Main Panel - PFD] Altitude dependent VMO for the 300ER (emvaos) - resolved.
- 0003617: [FMS - Performance Pages] In SPD INTV the CLB page title should always be ACT MCP SPD regardless of automatic target speed limiting (emvaos) - resolved.
- 0003620: [Systems - Air Conditioning/Heating] 777F FWD cargo temparature knob behavior (mfrantzeskakis) - resolved.
- 0003598: [FMS - Simulator Controls/Commands] wx.pln export going to the FSX retail folder in the FSX:SE and P3D versions (mfrantzeskakis) - resolved.
- 0003608: [External Model - Geometry] 1R door on Freighter corrupts when open (jbrown) - resolved.
- 0003549: [Systems - Lighting - Exterior] Wing and Camera Lights fail to illuminate 777-300ER P3D (jbrown) - resolved.
[22 issues]As you can see, development and update work continues on the 777 series of products even though we are officially focused on the 747 product lines as our primary development agenda. There are some areas that overlap between the 747-400, the 747-8 and the 777- so you can expect to see continued updates as we move forward. I anticipate our next 777 update will take place after release of the 747- but you never know- there might be one prior....
For those interested, we are preparing to move the X-Plane DC-6B into Beta- which is very exciting news for all of us.
Yes- I will have some updates on the 747s, but at the moment I am "keeping my powder dry."
Okay- that is all for this update- have a very nice weekend!
versteh ich das richtig das man die Installer einfach drüberbügeln soll ausser es kommt die o.g. Fehlermeldung. Dann deinstallieren und neu installieren. Richtig ?
versteh ich das richtig das man die Installer einfach drüberbügeln soll ausser es kommt die o.g. Fehlermeldung. Dann deinstallieren und neu installieren. Richtig ?
So hat Randazzo es geschrieben
Danke
Alt+ F4 geht auch.....
ECHT?
deine Tabletten bräuchte ich auch mal...
unfassbar, was du hier manchmal für Kommentare raus lässt. Und das von einem "Erwachsenen".
Alt+ F4 geht auch.....
achso und das is besser?
Sorry aber auf dumme Kommentare würd ich ebenfall gern verziechten
Sorry, aber auf dumme Kommentare würde ich ebenfalls gern verzi
echten
Wie es in den Wald ruft...
Wie es in den Wald ruft...
ganz genau
Sooo, und jetzt ist Schluss hier.
@Artur Auf deine Kommentare kann man auch verzichten, oder? Und ich glaub der Goof hat den Ball ins rollen gebracht.
Sorry.