Wieso sollte der Wind einen Einfluss auf den Verbrauch haben?
PMDG Boeing 777-200LR/-300ER
-
- FSX/P3D
- PMDG
-
Maik -
24. März 2012 um 13:19
-
-
Wieso sollte der Wind einen Einfluss auf den Verbrauch haben?
Mit Rückenwind verbraucht man doch weniger als mit Gegenwind, oder?
-
Gegenüber Grund ja, gegenüber Luft nicht. Das sollte PFPX eigentlich berücksichtigen können.
-
Ja das stimmt natürlich.
Vielleicht liegt es auch am Benutzer -
So, habe jetzt raus gefunden mit Hilfe des Evaluation Tool von PFPX : Je niedriger die SAT Temperatur desto höher ist auch der calculated BIAS.
Bin jetzt auf FL350 SAT -65°C Gewicht 262,5t mach .83, berechneter BIAS laut PFPX 111%.
Da ich vorhin über Europa mit 314t Gewicht und einer SAT -52°C ein BIAS von 102%.
Also scheint PFPX das nicht korrekt zu berechnen, da ich ja für den Cruise nur einen BIAS Wert festlegen kann im Profil. Oder berechnet PFPX während der Fuel Calculation auch die Abweichung der SAT Temp.? -
PFPX bezieht SAT und Winds Aloft natürlich mit ein. Bei mir kommt es ziemlich genau hin.
-
Mal an diejenigen, die meinen sie müssen sich PMDG-Maschinen selbstständig für den P3D konvertieren...
ZitatIn a response to another Avsim forum member who mentioned he is using the NGX in P3D. Rob Randazzo had this to say:
"It is a very serious license violation. So much so, that our licensing
partners have questioned whether we are acting agressively enough to
protect their interest in the equation- and this has essentially put
forward motion toward the P3D platform on hold. We have had to take
action against a few folks who were violating the license agreement- and
unfortunately we are spending a rather tidy sum in the "Legal" expense
account handling a bunch more. Leave it to a few to kill the fun for
everyone except the lawyers..."
Difficult to tell at this
point but I presume getting this thing in P3D before end of year as
previously stated might not happen after all. -
- Offizieller Beitrag
So ein Bullshit, Herr Randazzo. Was man mit Software im privaten auf dem eigenen Rechner macht, ist ja wohl Sache des Benutzers, oder?! Wenn ich die NGX in den FS98 installieren will, darf ich das. Klar, wenn ich Anleitungen ins Netz stelle ist das vielleicht etwas anderes. Solange eine Aktivierung genutzt wird, ist es doch egal, ob im FSX oder P3D, oder täusche ich mich?
Ach und wer ist der Licensing partner? Boeing?
-
Natürlich muss er so ein Theater machen, er will ja schließlich die neue P3D Version verkaufen, und was ich auf meinem PC mache ist und bleibt meine Sache da hast du recht.
-
So ein Bullshit, Herr Randazzo. Was man mit Software im privaten auf dem eigenen Rechner macht, ist ja wohl Sache des Benutzers, oder?! Wenn ich die NGX in den FS98 installieren will, darf ich das. Klar, wenn ich Anleitungen ins Netz stelle ist das vielleicht etwas anderes. Solange eine Aktivierung genutzt wird, ist es doch egal, ob im FSX oder P3D, oder täusche ich mich?
Ach und wer ist der Licensing partner? Boeing?
Jap. Natürlich ist es Boeing nicht sonderlich genehm, wenn man etwas verkauft, was die Position eines Konkurrenten irgendwie bestärkt.
Ansonsten seht das dochmal ein bisschen wie mit den Jumpseat-Flügen: Ein Gentleman genießt und schweigt. Wenn man nichts öffentlich macht, kann sich auch keiner dran stören.
-
- Offizieller Beitrag
Aso. Stimmt. Steckt ja jetzt Lockheed Martin dahinter. Wisst ihr eigentlich, dass ihr mit P3D die Rüstungsindustrie unterstützt? Ihr Kriegstreiber!
-
- Offizieller Beitrag
Es geht ihm nur um sein vllt zu frühes release date alles warme Luft.
Ich kann ihn zwar verstehen, aber auch seine "drohende" Worte werden nichts ändern.
-
Billige Ausrede.
-
So ein Bullshit, Herr Randazzo. Was man mit Software im privaten auf dem eigenen Rechner macht, ist ja wohl Sache des Benutzers, oder?!
Hängt davon ab, was im License Agreement steht, WAS JEDER AKTZEPTIERT (zumindest jeder, der das Produkt legal erworben hat)
Das ist genau das Problem mit heutiger Software, dass du damit eben für den Privatgebrauch nicht mehr alles machen darfst. Und wenn PMDG wegen sowas dann Strafen zahlen muss, kann ich verstehen, wenn sie angefressen sind.
-
Das bezahlen die doch aus der Portokasse, wenn überhaupt. Entweder geht es darum, dass sie den Release verschieben und dafür eine bequeme Ausrede haben wollen oder sie rechtfertigen einen hohen Preis mit angeblichen Rechtskosten. So ein Schmarrn.
Wenn man von Anfang an eine separate P3D Version für den gleichen Preis der FSX Version rausgehauen hätten, gäb es keine Probleme. Schon komisch, dass das jeder Developer außer PMDG geschafft hat.
-
- Offizieller Beitrag
Das ist genau das Problem mit heutiger Software, dass du damit eben für den Privatgebrauch nicht mehr alles machen darfst.Selbstverständlich darf ich das! Jede EULA braucht auch eine gesetzliche Grundlage. Und die ist in diesem Fall eben wackelig. Zumindest hier in Deutschland, und das ist der Rechtsraum, in dem Herr Randazzo gegen mich handeln müsste, würde ich sein Produkt im P3D nutzen. Microsoft kann mir doch auch nicht verbieten, Office auf etwas anderem als Windows 8 zu installieren, wenn ich einen Weg finde es in Windows 95 zu installieren! Das wäre genau so absurd! Gerade er und sein Rechtsbeistand als Amerikaner sollten wissen, wie Richter in den USA den Eingriff in die persönliche Freiheit werten. Natürlich ist es blöd, wenn man öffentlich in Foren breit tritt, dass man trotz Zustimmung zu einer (evtl. fehlerhaften/wackeligen) EULA gegen sie verstößt. Aber noch lange kein Grund, jetzt ein Armageddon zu mimen. Sollte Boeing ein Problem damit haben, dass ein von ihnen lizenziertes Addon im Simulator eines direkten Konkurrenten installiert wird, dann soll Herr Randazzo das nicht auf dem Rücken seiner Kunden austragen. Bei allem Respekt für seine hochklassigen Addons.
-
Also ein Konkurrenz gibts da nicht denn Lockhead Martin und Boeing sind eigentlich eins zumindest von den Aktienanteilen
-
Zitat
Captains,
We are in the home-stretch with our first release for P3D. The first product release for P3D will be the PMDG 777-200LR/F and the PMDG 777-300ER products.
New 08JAN15 Information Condensed Here:
We are tying down a few licensing loose ends and we anticipate that both products will be in the hands of our testing team for final approval within a week or two. Right now the **only** item we are waiting on is a module that we license from an outside vendor that must be updated to run properly in P3D. Once we have that module, we will be booting the 777s out to the test team, then pushing them out to the user community.
I am going to refrain from putting a timeline on the release schedule, as I had thought the items we were waiting on would have been resolved some time ago- and that our major license partner would be the holdup- but they came through this week and we are essentially cleared for the release.
Some of the information is repetitive from previous updates, but is included below in the interest of completeness. If I don't cover a particular topic in this thread, it likely means that we do not have specific information available or that we will make what information we do have available at a later date.
This thread will continue be updated from time-to-time as more information becomes available.
General Status:
============
The following products are currently in development and are about to enter final testing pending release:
PMDG 777-200LR/F Base Package
PMDG 777-300ER Expansion
The following products are expected to be released during 1Q15 and/or early 2Q15:
PMDG BAe JetStream 4100
PMDG 737-800/900NG Base Package
PMDG 737-600/700 Expansion
PMDG 747-400v2.0 Base Package
(The order in which products are listed here does not reflect their release order or timeline...)
Release of new products being developed under the PMDG Classics product line are also under consideration for release as P3D titles. PMDG does not intend to release any of our legacy products such as the PMDG MD-11 or PMDG 747-400X into the P3D platform.
Products that enter development following the PMDG 747-400 v2.0 will be considered on a case-by-case basis depending upon their marketability on the P3D platform.
Licensing and Use:
===============
Unlike products developed on the Microsoft Flight Simulator X (FSX) platform, products on the P3D platform will be offered with a range of licensing options. These options will initially include only a General Study, Education/Academic-STEM and Familiarization licensing model but will eventually expand to include licensing models to cover training, classroom training and training center/airline site license versions.
Customer Licensing for General and Personal Training licenses will be handled directly through PMDG's current eCommerce portal. All other licensing options will be handled on customer-specific non-public portals.
Costs for licensing of P3D based products will vary based upon the license model chosen and the desired use. This will enable PMDG customers to choose a range of cost options based upon their needs and license requirements, from Home Entertainment (using FSX) up through PMDG Certified Training Solutions customized for specific airline customers.
PRICING:
=======
Lockheed Martin's Prepar3D simulation platform is an enterprise platform with a range of licensing options. PMDG's product lines will likewise offer a range of options but will generally be more expensive than products released on purely entertainment simulation platforms such as Microsoft Simulator.
Upon completion of approval/licensing from our licensing partners, PMDG anticipates offering licenses in the following categories:
Individual User Non-Professional/Non-Training
Professional User*
Corporate/Training Center*
Initially PMDG will offer only the Individual User Non-Professional/Non-Training license on P3D. It is anticipated this license will fall in the sub $200 range. This license tier will not require an annual support contract.
*Professional and Corporate/Training Center customers are encouraged to contact PMDG directly in order that we can recommend a licensing solution to minimize costs while providing the greatest level of flexibility. Please note that these two license tiers will require the purchase of an annual support agreement.
TRAINING CENTER & AIRLINE CUSTOMIZATION:
=======================================
Training Centers and Airline customers will be able to purchase a general version of a PMDG product for P3D, or alternately PMDG can create a private version that tailors the aircraft equipment options to match the customer fleet. This version can be made available only to designated crew members through a private portal. (Please contact us directly via our site for more information on customization.)
Note: Training enabled licenses depend upon certification from Boeing and licensing by same. This product line is not yet available.
LICENSE CONVERSION/DUAL USE:
============================
Customers who own a license to use a PMDG product on a platform other than P3D will not be able to convert the non-P3D license for use on P3D. PMDG licensing is issued on a per-platform and per-product basis and this is not anticipated to change with the addition of new simulation platforms to the marketplace.
We are currently evaluating offering promotional pricing for users who wish to change platforms, but the details of this offer are still being evaluated and the program will be offered for a very limited period of time.
x64 UPDATES:
============
It is anticipated that P3D will be offered in an x64 variation at some point in the future. PMDG will be monitoring development of the x64 version of P3D in order to manage the process by which we begin offering x64 compatible versions of our products for P3D users.
Based on our knowledge of the process at this time, we anticipate that x64 upgrades will be made available to licensed users of PMDG products at no cost. This information is subject to change pending the development, testing and release of an x64 version of P3D.
Okay- I think that covers the "officialese" sounding stuff... (I'm sorry if it all sounds very dry, but I am trying to cover a broad range of topics as concisely as possible while maintaining reasonable expectations for those looking forward to these new product lines...)
I will be back to post more information and previews of the upcoming P3D releases as it becomes available!
-
Wuhuu, die 777 für unter 200$! Geil ey, CC ready!
-
- Offizieller Beitrag
Randazoo lässt sich das Lizenzspielchen richtig bezahlen... Krass
-