Red Arrow Hawk abgestürzt!
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http://www.dailymail.co.uk/news/article-2…r-Festival.html
Scheint für den Piloten nicht gut ausgegangen zu sein....Mein Beileid an die Familie und Angehörigen!
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Der Pilot ist tot, yikes, tragische Sache.
http://www.raf.mod.uk/reds/teamnews/…8D74C70AC0607A6 -
Ach du.....
Red Arrows pilot dies after ejector seat accident
A Red Arrows pilot has died after being accidentally ejected from his plane while it was still on the tarmac during a training session at RAF Scampton, Lincolnshire. -
Oha, der zweite tragische Unfall in so kurzer Zeit..
Rest in piece!
EDIT: Was mich aber wundert:
ZitatA Red Arrows pilot has died after being accidentally ejected from his plane while it was still on the tarmac during a training session at RAF Scampton, Lincolnshire.
Heißt dass, der Schleudersitz wurde durch einen Fehler (egal ob menschlich oder technisch) einfach so ausgelöst? -
2010 Durfte ich das ganze Team im Jaguar VIP Zelt beim RIAT begrüßen.. Kann doch nicht wahr sein... Ich glaub der Rest der Crew braucht erstmal ne Auszeit..
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Heißt dass, der Schleudersitz wurde durch einen Fehler (egal ob menschlich oder technisch) einfach so ausgelöst?
Einfach so erscheint unwahrscheinlich. Die Sequenz eines Ausschusses ist unheimlich komplex. Und da man auf den verfügbaren Bildern die ausgefahrene Führungsschiene sieht und das Canopy mittels den darin eingebrachten Sprengschnüren zerstört ist, ist anzunehmen, daß die komplette Sequenz durchgelaufen ist, welche nach dem Hersteller so abläuft:Zitat- Seat firing handle pulled causing seat initiation cartridge to fire
- Harness retraction unit operated, command firing initiated
- Primary cartridge fired causing inner and intermediate pistons to rise, releasing top latch
- Seat rises up guide rails
- Miniature detonating cord trip initiates canopy fracturing system
- Secondary cartridges fire in turn as seat rises
- Electrical connections separate disconnecting seat actuator circuit, IFF
switch and oxygen regulator supply lead
- Aircraft portion of main oxygen generating system block separate
disconnecting main and back-up oxygen
- Personal equipment connector aircraft portion disconnects from seat portion
- Anti-g suit hose disconnects
- Leg restraint lines draw back and restrain aircrew’s legs
- Leg restraint lines become taut and rivets shear, freeing lines from floor brackets
- Trip rods withdraw sears from drogue gun and barostatic time-release units
- Emergency oxygen trips
- Remote rocket initiator operated by static line, cartridge fires to ignite rocket pack- Rocket pack sustains upward thrust of ejection gun, diverging trajectories for front and rear seats
- After delay mechanism has operated, drogue gun piston fires
- Ejected piston withdraws closure pin from closure flaps of drogue parachute pack and deploys drogues.
- Deployment of drogues stabilize and retard the seat and aircrew- Low altitude/High speed -
- Seat descends stabilised by drogues
- Barostatic time-release unit completes run and fire- High speed/high altitude -
- Barostatic capsule operates to prevent parachute deployment above pre-determined altitude
- Barostatic controlled g-switch delays parachute deployment above 7000 ft until speed and g-force are reduced
- Barostatic time release unit operates below pre-determined altitude, completes run and fires- Manual separation (override) used if automatic system fails
- Gas from cartridge used to
- Free drogue shackle link
- Release parachute mechanical lock
- Operate upper harness locks and lower harness release mechanism to free lower harness lugs, negative-g straps, leg restraint lines and personal equipment connector man portion
- Drogues withdraw parachute from container
- Sticker straps momentarily hold aircrew in seat
- Parachute develops, lifts aircrew and survival pack from seat and pulls sticker clips from clips causing aircrew and seat to diverge
- Normal parachute descent follows
- Aircrew releases either of two quick-release connectors to lower survival pack to end of line
- Survival pack opened manually when necessary
Wie gesagt sieht man auf den Bildern die Führungsstange und das zerstörte Canopy. heisst, daß der Sitz den Flieger wie vorgesehen verlassen hat. Da der Mk 10 ein sogenannter zero/ zero Sitz ist, der den Piloten also aus null Höhe und null Airspeed sicher aus dem Flieger schiesst, und man an dem Mk10 normalerweise mittels Harness sowie dem Arm- und Leg Restraint mit dem Fallschirmpack des Sitzes verbunden ist, mag ich mir gar nicht ausmalen, ob der arme Kerl überhaupt angeschnallt war......
Die meisten Unfälle passieren am Boden durch falsche Handhabung. Die meisten Opfer bei solchen Unfällen sind Techniker, die den Sitz auslösen, weil sie irgendwo kurz Halt suchten und aus Versehen nach den Griffen greifen. Und da geht bei gesichertem Sitz nicht viel. Aber wehe die Pins sind nicht gesteckt......Hier ist ein Ausschuß aus einem Harrier in Kandahar. Der verwendete Sitz ist der Nachfolger des Mk 10, der Mk 12:
[video]
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Die wohl beste Seite über Schleudersitze!
Der Familie des Piloten mein Beileid, dem Piloten Rest in Peace!
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Zitat
On 8th November, there was a fatal accident involving the Red Arrows Hawk aircraft XX177 following the ejection of a Mk10B seat.
We have had the opportunity to examine the seat and, while not wishing to pre-empt the outcome of the investigation currently underway, are satisfied that neither a mechanical nor a design fault were to blame for the fatality.
We welcome the opportunity to assist the Lincolnshire Police and the Military Air Accident Investigation Board in identifying the causes of this tragic accident
In the meantime, our thoughts and prayers are with the family and friends of Flight Lieutenant Sean Cunningham who lost his life in this accident.