Wobei bei ich "Kamikaze" gerade im Bezug auf Japan ja nicht für gerade passend find....aber najut.
Da hast du Recht. Mir gefällt genauso wenig das Wort Super- GAU. Denn ich weiss wofür das "G" in GAU steht.....
Wobei bei ich "Kamikaze" gerade im Bezug auf Japan ja nicht für gerade passend find....aber najut.
Da hast du Recht. Mir gefällt genauso wenig das Wort Super- GAU. Denn ich weiss wofür das "G" in GAU steht.....
Erklärung des Atomunfalls für Kinder, imho wirklich gut gemacht:
[video]
"The real threatening poo ist too heavy to fly..." ... das glaubt doch in Japan kein Kind ...
Muss ehrlich sagen, ziemlich affig und kitschig.
Kinder haben etwas ernsthaftere Aufklärung verdient als so ein Pokemon-Unsinn...
Etwas ernster könnte es schon sein, aber immerhin dürften die Kinder es so besser verstehen.
Es ist einfach gelogen ... wenn man die Kleinen nicht beunruhigen möchte, sollte man es lieber ganz lassen ...
.....aber immerhin dürften die Kinder es so besser verstehen.
was besser verstehen? Das Ein Atom-Mann rum furzt und deshalb tausende Leute sterben müssen?
Es kann mir auch keiner erzählen, dass Kinder das nicht mitbekommen würden.
Entweder erklärt man das Geschehene kindgerecht (wie Logo das seit Jahren z.B. sehr gut hin bekommt) oder man lässt es bleiben...
Ich sag ja, es könnte oder müsste ernster sein
Mir gehts eher darum, dass man den Kindern die Situation auf eine vernünftige und kindgerechte Art und Weise erklärt.
In Ishinomaki wurden zwei Überlebene aus den Trümmern gerettet: Die 80 jährige Sumi Abe und der 16 jährige Enkel.
10000 Tote, weitere 17500 Vermisste, und immer noch kein Spendenaufruf. Da war das bei dem Tsunami der über Thailand hereinbrach gabnz anders......
Ruckzuck 500 Mio gespendet, damit das nächste Weihnachten unter Palmen gesichert ist.... :gruebel: und unser damaliger Finanzminister sagte doch glatt, daß für so eine Katastrophe immer irgendwo 500 Mio zu finden seien. Spätestens da wussten alle Mädels, daß nicht alles was Eichel heisst wehtun muß..... :ironie:
Und ein Teilaspekt der Katastrophe ( der Reaktor) beherrscht die Medien.
Ich bin mal gespannt, wie unser outgesourctes Gewissen ( die werte Journaillie) sich mit Geigerzählern bewaffnet, und in Richting Barents- Karasee auf macht und dann noch die Häfen in Murmansk besucht, wo Brennelemente in einfachen Fässern unter freiem Himmel stehen, komplette U-Boot- Reaktoren liegen da ohne Sicherungen im Meer...
Da frage ich mich, warum unsere Panikindustrie nicht mal dieses Thema aufgreift. Ich schätze da kommt mehr Radioaktivität zusammen als bei allen Störfällen in KKWs zusammen....... :ironie:
Mal schauen...wenn die abstrakte Gefahr abgelutscht ist, die Wahlen vorbei sind, und das Sommerloch kommt, was sie da so aus dem Hut ziehen. Der deutsche Durchschnittsmichel braucht immer etwas zum Angst haben....
und immer noch kein Spendenaufruf.
Geld ist momentan nicht das Problem in Japan ...
Ich bin mal gespannt, wie unser outgesourctes Gewissen ( die werte Journaillie) sich mit Geigerzählern bewaffnet, und in Richting Barents- Karasee auf macht und dann noch die Häfen in Murmansk besucht, wo Brennelemente in einfachen Fässern unter freiem Himmel stehen, komplette U-Boot- Reaktoren liegen da ohne Sicherungen im Meer...
Da frage ich mich, warum unsere Panikindustrie nicht mal dieses Thema aufgreift.
Das Thema gabs schon so oft ... zu Recht übrigens ...
Der deutsche Durchschnittsmichel braucht immer etwas zum Angst haben....
Du bist doch einer der besten Kunden dieser
Panikindustrie
... wozu also die Aufregung ?
Und ein Teilaspekt der Katastrophe ( der Reaktor) beherrscht die Medien.
Ein "Teilaspekt" der sich aber zu einer größeren Katastrophe entwickeln könnte, wenn nicht sogar schon ist!
Der deutsche Durchschnittsmichel braucht immer etwas zum Angst haben....
Du wirst es nicht glauben, im Moment sind Geigerzähler hier restlos ausverkauft. Bei Stückpreisen von 300-400 Euro ist es ja nicht mal eine Investition die man mal eben aus der Hosentasche tätigt. Zeigt aber deutlich wie hoch die Angst zu sein scheint. Zumal man doch etwas an Hintergrundwissen braucht um die Zahl, die auf dem Display erscheint, auch deuten zu können.
[video]
Einfach unfassbar, was da an Wassermassen durchgespült kommt. Am Anfang denkt man ja noch, es sei relativ harmlos, aber was da am Ende für ein Wasserstand ist..... Ich bin sprachlos...
Das Video ist zuende und die Wassermassen strömen immer noch... es ist unglaublich....
Aufgrund der Tatsache, das Japanische Lebensmittel verstrahlt sein könnten hat die EU übrigens Lebensmittelrechtliche Konsequenzen gezogen: Ab dem 25. März 2011 werden per Verordnungen die Grenzwerte für Lebensmittel, die aus den betroffenden Regionen kommen, erhöht!
Ja - ihr habt richtig gehört - Zur Sicherheit aller EU Bürger werden die Grenzwerte einfach hochgeschraubt. Toll, diese EU, wie sie solche Probleme einfach und unkompliziert lösen!
Erneut ein schweres Erdbeben in Japan, inklusive mit einer Tsunamiwarnung. 7,4 R
ZitatAlles anzeigenI'm currently still in one piece, writing from my room in the Narita crew hotel.
It's 8am. This is my inaugural trans-pacific trip as a brand new, recently
checked out, international 767 Captain and it has been interesting, to say the
least, so far. I've crossed the Atlantic three times so far so the ocean
crossing procedures were familiar.By the way, stunning scenery flying over the Aleutian Islands. Everything was
going fine until 100 miles out from Tokyo and in the descent for arrival. The
first indication of any trouble was that Japan air traffic control started
putting everyone into holding patterns. At first we thought it was usual
congestion on arrival. Then we got a company data link message advising about
the earthquake, followed by another stating Narita airport was temporarily
closed for inspection and expected to open shortly (the company is always so
positive).From our perspective things were obviously looking a little different. The
Japanese controller's anxiety level seemed quite high and he said expect
"indefinite" holding time. No one would commit to a time frame on that so I got
my copilot and relief pilot busy looking at divert stations and our fuel
situation, which, after an ocean crossing is typically low.It wasn't long, maybe ten minutes, before the first pilots started requesting
diversions to other airports. Air Canada, American, United, etc. all reporting
minimal fuel situations. I still had enough fuel for 1.5 to 2.0 hours of
holding. Needless to say, the diverts started complicating the situation.Japan air traffic control then announced Narita was closed indefinitely due to
damage. Planes immediately started requesting arrivals into Haneada (Haneda) near Tokyo,
a half dozen JAL and western planes got clearance in that direction but then ATC
announced Haenada (Haneda) had just closed. Uh oh! Now instead of just holding, we all
had to start looking at more distant alternatives like Osaka, or Nagoya.One bad thing about a large airliner is that you can't just be-pop into any
little airport. We generally need lots of runway. With more planes piling in
from both east and west, all needing a place to land and several now fuel
critical ATC was getting over-whelmed. In the scramble, and without waiting for
my fuel to get critical, I got my flight a clearance to head for Nagoya, fuel
situation still okay. So far so good. A few minutes into heading that way, I was
"ordered" by ATC to reverse course. Nagoya was saturated with traffic and unable
to handle more planes (read- airport full). Ditto for Osaka.With that statement, my situation went instantly from fuel okay, to fuel minimal
considering we might have to divert a much farther distance. Multiply my
situation by a dozen other aircraft all in the same boat, all making demands
requests and threats to ATC for clearances somewhere. Air Canada and then
someone else went to "emergency" fuel situation. Planes started to heading for
air force bases. The nearest to Tokyo was Yokoda AFB (Yokota AB). I threw my hat in the ring
for that initially. The answer - Yokoda closed! no more space.By now it was a three ring circus in the cockpit, my copilot on the radios, me
flying and making decisions and the relief copilot buried in the air charts
trying to figure out where to go that was within range while data link messages
were flying back and forth between us and company dispatch in Atlanta. I picked
Misawa AFB (Misawa AB) at the north end of Honshu island. We could get there with minimal
fuel remaining. ATC was happy to get rid of us so we cleared out of the
maelstrom of the Tokyo region. We heard ATC try to send planes toward Sendai, a
small regional airport on the coast which was later the one I think that got
flooded by a tsunami.Atlanta dispatch then sent us a message asking if we could continue to Chitose
airport on the Island of Hokkaido, north of Honshu. Other Delta planes were
heading that way. More scrambling in the cockpit - check weather, check charts,
check fuel, okay. We could still make it and not be going into a fuel critical
situation ... if we had no other fuel delays. As we approached Misawa we got
clearance to continue to Chitose. Critical decision thought process. Let's see -
trying to help company - plane overflies perfectly good divert airport for one
farther away...wonder how that will look in the safety report, if anything goes
wrong.Suddenly ATC comes up and gives us a vector to a fix well short of Chitose and
tells us to standby for holding instructions. Nightmare realized. Situation
rapidly deteriorating. After initially holding near Tokyo, starting a divert to
Nagoya, reversing course back to Tokyo then to re-diverting north toward Misawa,
all that happy fuel reserve that I had was vaporizing fast. My subsequent
conversation, paraphrased of course...., went something like this:"Sapparo Control - Delta XX requesting immediate clearance direct to Chitose,
minimum fuel, unable hold.""Negative Ghost-Rider, the Pattern is full" <<< top gun quote <<<
"Sapparo Control - make that - Delta XX declaring emergency, low fuel,
proceeding direct Chitose""Roger Delta XX, understood, you are cleared direct to Chitose, contact Chitose
approach....etc...."Enough was enough, I had decided to preempt actually running critically low on
fuel while in another indefinite holding pattern, especially after bypassing
Misawa, and played my last ace...declaring an emergency. The problem with that
is now I have a bit of company paperwork to do but what the heck.As it was - landed Chitose, safe, with at least 30 minutes of fuel remaining
before reaching a "true" fuel emergency situation. That's always a good feeling,
being safe. They taxied us off to some remote parking area where we shut down
and watched a half dozen or more other airplanes come streaming in. In the end,
Delta had two 747s, my 767 and another 767 and a 777 all on the ramp at Chitose.
We saw two American airlines planes, a United and two Air Canada as well. Not to
mention several extra Al Nippon and Japan Air Lines planes.Post-script - 9 hours later, Japan air lines finally got around to getting a
boarding ladder to the plane where we were able to get off and clear customs. -
that however, is another interesting story.By the way - while writing this - I have felt four additional tremors that shook
the hotel slightly - all in 45 minutes.Cheers,
Wow das was er schreibt klingt ja mal richtig hefitg, da möchte ich kein Lotse gewesen sein. Tut mir fast ein bisschen leid der Gute. Grad International Cpt und erster Flug in Richtung Japan und dann direkt sowas. Danke fürs Posten.