Hallo Zusammen,
bin grad bei AVHerald über folgenden Report aus dem Jahre 2009 gestolppert
ZitatAn Air Algerie Boeing 737-800, registration 7T-VJK performing flight AH-1155 from Lyon (France) to Setif (Algeria) with 39 passengers and 7 crew, had received takeoff clearance while still on the taxiway, performed a rolling takeoff from Lyon's runway 36L and completed a seemingly uneventful flight with a safe landing in Setif.
A postflight inspection revealed damage to 24 blades of the right hand engine's (CFM56) fan, landing lights and both nose gear tyres. About 9 hours after takeoff from Lyon Air Algerie notified the station manager in Lyon and requested a runway inspection due to the damage found in Setif. The subsequent runway inspection revealed all three gear struts had departed the paved surface of the runway in the very early takeoff run before returning onto the runway about 250 meters later.
Was haltet ihr davon? Ich bin mehr als geschockt!
Das ein Pilot mit über 17.000 Flugstunden TOGA aktiviert, versucht dann eine 95° Kurve zu rollen, und sich wundert, das der Flieger so reagiert wie er reagiert hat, ist ja schon unfassbar genug.
Dann aber mit allen drei Fahrwerken komplett neben der Bahn zu sein, mit Hilfe wilder Thrust-Lever Aktionen wieder auf die Bahn zurück zu kommen, und dann den Take-Off weiter fortsetzen und zu fliegen als wäre nix passiert, setzt dem ganzen die Krone auf!
Dazu ein FO der sich wieder mal nicht traut etwas zu sagen und anscheinend lieber sein Leben aufs Spiel setzt ...
Unglaublich!