- Offizieller Beitrag
Ich auch nicht. Ich mache mir Sorgen, dass es nichts bringt.
Ich auch nicht. Ich mache mir Sorgen, dass es nichts bringt.
Ja bei sind leider auch alle Regler links damit es erträglich ist. Bei den PMDG Fliegern habe ich recht hohe Einstellungen, ganz zu schweigen von der Dash.
Ich sehe es ein bisschen wie Julius und habe ein bisschen Angst, dass sie da etwas uneinsichtig sind. Ganz nach dem Motto: Wir haben das komplexeste Flugzeug, das kostet halt Performance. Findet euch damit ab...
Ich bin auch recht sicher, dass ich wahrscheinlich sehr viele Features nicht mal kenne, geschweige denn nutze. Wäre schön, wenn man da ein bisschen was abstellen könnte, was einem dann wieder Performance bringt.
Diese Performance Geschichten beim FSL sind aber auch irgendwie merkwürdig. Habe mit mehreren Bekannten festgestellt, dass die Performance auf ähnlich starken Systemen teils sehr unterschiedlich ist, ohne dass wir eine Ursache festmachen konnten. Bei einigen wenigen rennt er geradezu, andere klagen über massive Probleme...
Steht so übrigens in den Kommentaren. Also ein Performance Update ist offenbar on the way.
Zitat von FS-ElitePerformance is definitely a focus of this update. According to some of their testers over on their forums, there should be a noticeable performance gain across the board. Hope this helps!
-John
heard that one before...
" Leistung ist definitiv ein Schwerpunkt dieses Updates. Nach Meinung einiger ihrer Tester in ihren Foren sollte es auf der ganzen Linie zu einem spürbaren Leistungszuwachs kommen. Hoffe das hilft! "
das wäre ja schön
Bei weitem kicht so viel, wie die Luftweichen...
Update zum Update:
https://forums.flightsimlabs.com/index.php?/ann…s-and-road-map/
Zitat von FSLabsAlles anzeigenI was going to be very happy to announce that today would have been the day we'd have made live our latest A320-X update release for Prepar3D v4. Instead, I'm going to ask for "just a little more patience" and apologize in advance, because I am not (yet) at liberty to say why this update will have to wait for a few more days. The delay is necessary and outside of our control - those of you who can connect the dots will do so very soon, I am sure!
We are all quite aware that this is a very anticipated release and the excitement is real around the Labs as well! There is good reason for this: The upcoming A320-X update carries several logic, performance and stability improvements, but it also allows us to showcase some entirely new and, if we may say so, very powerful dynamic effects capabilities in Prepar3D v4 that we've developed in the past months that are "truly never seen before" (tm).
I'd like this excitement to become contagious, so I will not say much more.
However, as a way of saying "thank you" for your continued patience, I'd like to share what is included in this upcoming update, as well as a few news tidbits about our upcoming releases.
General
- Sanity checks for Prepar3D settings compatibility
- Crash when P3D water = ultra resolved
- Crash when VR menu was selected resolved
- Crash on P3D exit resolved
- Overall fluidity and stability improvements
- Overall performance improvements
- Elevation loader precaching logic added
- Solar library calculation improvements
Panel States
- ADIRUs save logic fixed- FCU Alt Knob save logic fixed
- DU Knobs save logic fixed
- DU Dimmers default to ON
- Fix for states not loading correctly & various config changes
- Random Fuel loaded on panel state load for C&D/GPU/APU
Engines
- Total electrics loss on ground after landing resolved
- CFM spool rate increased
- Engine crank logic improvements
- Fixed Bug where engine fans stopped suddenly when engine start selected
- Start logic fix for when second engine fails to ignite
- Subtle FADEC logic fixes
FMGC
- Flare mode logic improved
- Autoland decrab fix
- Protection against spd target 0 in EXP CLB with full flaps logic
- ATHR inhibition on ground after RTO until airborne
- Adjusted APPR/VIA listing for non-standard procedures
FWC
- EMER CANC button logic fix
- RCL button logic fix
- Fuel HI TEMP logicsheet fix
- Galley fan spurious error condition fix
- CKPT CTL ONLY logic tweak
ELAC
- Damping added to roll channels to reduce aileron flutter- Alternate & direct law logic tuning for green & yellow hyd loss (THS frozen)
- Manual pitch refinements
FAC
- Reactive wind shear fix for dual FAC detection
Virtual Cockpit
- Pedal Disc label text fixed
- Missing Rwy Turnoff OFF Overhead label added
- Several minor fixes
External Model
- NAV lights now visible at all appropriate angles
- CFM minor fixes
- Several minor fixes
Display units
- Display Unit synchronization logic improvements
- Race condition crash bug fix
- Performance / fluidity improvements
DMC (E/WD)
- G LOAD max 5 sec display fix
- LVR MCT message fixes
DMC (PFD)
- Slip / beta transition smoothing
- Heading smoothing
- TRU reference fix
DMC (ND)
- Terrain radar loss fix
- Compass smoothing
- TRU reference fix
RA
- Fix for value sometimes incorrect on landing
Sounds
- Engine sounds improvements
- CFM engine sounds reworked
- Missing gear extend/retract and wind sounds added
- Further optimizations to sound infrastructure to improve performance
- ADIRU Mech Horn fix
- IAE Cruise rumble sounds added
- Added nose wheel scrub sounds for when nose gear is skidding
- PA on door arm logic fix
- No smoking sign sound volume increased
- Bump and rattle sound volumes improved
- Several minor fixes
FCU
- Alt sel knob pointer now lit
- Baro sel knob pointer now lit
- Fix for manual VS limit correction
2D Panels
- Missing Rwy Turnoff OFF Ovhd label added
CPC
- Fix for takeoff elevation when slewing updates
- CAB PR LO DIFF PR logic added
- Abort mode fix
Air Conditioning
- Several fixes for air conditioning logic
- Cargo heat temp sensor logic improved
- New feedback controllers on Ram Air Doors, BPV's and TAV's
FQIC
- Logic improvements
Other Systems
- GND CTRL switch logic fix
Doors
- Door open/close on panel state load
- Fix in slide arm logic
Input controls
- Rudder trim key event support added
Dynamic Effects
- New Dynamic Effects including:
- Dynamic engine contrails that vary with atmosphere and time of day
- Dynamic engine spray effects in rain/snow linked to thrust
- Dynamic engine reverser spray effects linked to thrust reverse
- Dynamic engine intake vapour and water spout effects linked to thrust
- Dynamic engine heat haze effects linked to thrust and atmosphere
- Dynamic engine start up smoke linked to oil temperature
- Dynamic landing tyre smoke linked to landing rate
- Dynamic wheel tyre tracks in heavy rain / on grass
- Dynamic wheel spray effects on wet/snow runway
- Dynamic wing condensation effects in fog/cloud
- Dynamic engine strake vortex in fog/cloud
- Dynamic flap vorticies in fog/cloud
- Dynamic rain/snow effects added in Landing / Wing and Logo light beams
- Dynamic in-cloud effects which illuminate with landing lights. (Requires AS16 with 'Cloud motion effects')FS
Außerdem:
ZitatAlles anzeigenBeta testing of the A319-X will commence once we're satisfied that the A320-X for P3Dv4 update has rolled out smoothly. We are hoping to have this in your hands as a general release in a quick time frame. Note that the A319-X will feature the correct A319 performance model and simulate the intricate airframe difference characteristics with accurate engine and flight model data pilots recognize against its larger siblings. The A319-X will also showcase some new exciting visual and functional features we have been working on - we think they're very cool! - more details on this soon!
A321-X for Prepar3D v4
We have been working on the A321-X on the side and focus will shift on this product about the same time as the A319-X is ready to be released.
A320-X SL for Prepar3D v4
The A320-X Sharklet edition will feature after the A321-X has released. Apart from the new wing sharklets, the product will feature the newer software updates standards that are present on the fleet, such as FMGC, EFCS, FWC, etc.
Concorde-X for Prepar3D v4
Your voice has come through loud and clear! We were already quite convinced that the Concorde-X is very well embraced and loved by our customers, but now we're even more convinced that you've embraced and will support us with production of a new version of the Concorde-X, this time for Prepar3D v4. We wish to focus on redesigning the interior as well as add some missing functionality, but plans on this are still very fluid and can change. Suffice it to say, however, that we have heard you and share your passion for this iconic aircraft!
XXXX-X for XXXXXXXXXXX
There are already plans and work in-progress for what we've been hinting in past announcements. We will be expanding on this news later on, however. For now, all I am going to say is... this aircraft stays in the air longer than the ones we've already developed :).
Da steht ja auch im Quote "Update Notes sind released". Habs geändert.
Das klingt doch sehr gut . Da kann AS einpacken und die FSX User weiter bespassen mit ihren Feierabend Bussen.
Klingt gut. Mal sehen, wie es läuft.
Schade nur, dass die Concorde warscheinlich erst im Jahr 2023 kommen wird....
Freue mich. Und wenn man bedenkt, dass die Effekte bei manch anderem Flieger für viel Geld dazu gekauft werden müssen... Ist das Gesamtpaket auch nicht mehr ganz so schlecht. Ob man es jetzt braucht oder nicht... Nuja
aber den Rain Effekt am Windshield habens nicht hinbekommen die Troll´s
hast du das Update schon am Laufen oder ist das wieder nur das üblich FSL bashing vom Frank ??
aber den Rain Effekt am Windshield habens nicht hinbekommen die Troll´s
hast du das Update schon am Laufen oder ist das wieder nur das üblich FSL bashing vom Frank ??
Der Super-Spezi echauffiert sich über Addon-Gemecker...
Nett, dass FSL die Effekte jetzt mit liefert, für die FSFX sonst gut zur Kasse bitten
aber den Rain Effekt am Windshield habens nicht hinbekommen die Troll´s
hast du das Update schon am Laufen oder ist das wieder nur das üblich FSL bashing vom Frank ??
Der Super-Spezi
wer Lesen kann.
Deine Sicht der Dinge. Für mich trotzdem der geilste Bus im Sim.
wer Lesen kann !!!!
ich schrieb extra im Sim und nicht im P3DV4x. Hast ja sonst nichts zum Lachen.
Och Kinners, habt ihr bald?
--
Ich freue mich sehr aufs Update! Die Regeneffekte wären zwar nice2have, aber das hätte Kalamaris entweder selbst entwickeln (PMDG) oder kaufen (TFDI) müssen. Von daher.
Prioritäten
Ich hab lieber einen sehr gut simulierten Airbus, mit Top Sounds die eine Atmosphäre liefern und dann einem nahezu vollständigen Immersion Paket (welches sonst nochmal 25$ kostet), als ein paar Regentropfen auf der Scheibe.
Wie Artur schreibt, nice2have, aber wir sind bisher auch ohne ausgekommen.
Man darf auch nie vergessen, das eben bei AS und FSL zwei vollkommen verschiedene Kundengruppen angesprochen werden. Daher sind diese ständigen Vergleiche eigentlich vollkommen überflüssig.
Ich hab lieber einen sehr gut simulierten Airbus, mit Top Sounds die eine Atmosphäre liefern und dann einem nahezu vollständigen Immersion Paket (welches sonst nochmal 25$ kostet), als ein paar Regentropfen auf der Scheibe.
Find ick oooooch! Muss auch sagen, dass der Lefti Bus schon beim Taxi anfängt Spaß zu machen. Da kommt bisher kein vergleichbares Produkt heran (Sound, Physik). Alleine schon wenn man nur mal die Parkbremse löst und im Idle anfängt zu rollen, die Unterschiede zum IAE und CFM, a Träumsche! Hoffe nur, dass das Performance Update seinen Namen gerecht wird. Wobei er bei mir auch so schon ohne Mucken sanft druchbuttert.