Ich bin ja kein Airbus Profi, aber wenn ich so nachlese...
ZitatAlles anzeigenFLIGHT AUGMENTATION
The Flight Augmentation Computer
(FAC) provides yaw damper, rudder trim,
rudder travel limiting and flight envelope
protection.The FAC generates, independently of the
engage status of the pushbutton switches,
different functions necessary to:
- control of the speed scale on the PFDs,
- the adaptation of gains for the FMGC
and ELAC,
- distribution of signals necessary to the
FMGC control laws,
- flight envelope protection in automatic
flight (speed limits for the FMGC, alpha
floor for the autothrust),
- display of the rudder trim order,
- windshear detection,
- low energy detection.
The flight augmentation system consists
of:
- two engagement pushbutton switches
common to the yaw damper and rudder
trim functions,
- two Flight Augmentation Computers
(FAC 1 and FAC 2),
- an electromechanical rudder travel
limitation unit with two motors,
- two position transducers integrated in
the unit.
Das Problem ist ja beim Airbus, selbst man FAC aus schaltet (siehe Quote) ,es geht trotzdem alles durch die Computer. Wenn die ne Meise habenm kannste input geben wie du willst im direct law oder sonst wo, sie geben es nicht weiter.
Ich forsche gerne weiter und bin für Weiterbildung dankbar