Ansonsten versuche mal folgendes (aus dem Fenix-Discord-Chat). Bei mir hat es geholfen:
grafik.png
Umso besser, ohne Neuinstallation, hat funktioniert. Danke!
Ansonsten versuche mal folgendes (aus dem Fenix-Discord-Chat). Bei mir hat es geholfen:
grafik.png
Umso besser, ohne Neuinstallation, hat funktioniert. Danke!
Großes Fenix Update:
ZitatAlles anzeigen2.2.0.403
A new update is now available via the Fenix Installer, this has a couple of optimisations that nets us a bit of high-priority CPU time, we hope that this may help some affected with the oscillations free up a bit of headroom and therefore alleviate the issue, let us know if it helps please! Additionally, some fixes to GPS data, and for those flying in the US - switching STARs should now be a bit easier
Finally, FLX has learned how to behave itself a little better, so improvements all over the airplane really! Enjoy
@everyone
Avionics and Systems
Optimised internal scheduling of display rendering
Added cargo distribution to loadsheet
Added AOC FREE TEXT
Added AOC ATIS request via VATSIM and IVAO
Added new source of GPS ephemeris data - updated NAVSTAR tracking algorithm with more current data, fully prepared for full GNSS constellation (Galileo/Beidou/etc) when the real A320 is able
Improved internal W&B code to better support sharklets and ACTs
Improved conditions for auto-tuning ILS
Fixed approach transition altitude not being based on the entered QNH
Fixed values like 0.11 being rounded in the RNP field
Fixed STAR not being reloaded or cleared after changing runway
Fixed aircraft freezing during rare circumstances when using the ACARS printer
Fixed S speed being impossibly low at around 45 T gross weight
Fixed SayIntentions ACARS not connecting if a Hoppie code wasn’t entered
Fixed CLOSEST AIRPORTS not showing an EFOB
Fixed “HUNDRED ABOVE” and “MINIMUMS” playing when an MDA/BARO was entered on the ground
Fixed ACARS client not correctly respecting “invalid login code” responses
Fixed ALPHA FLOOR engaging on approach when below 100 ft RA
Fixed SPD LIM not showing with a dual SFCC failure
Fixed certain speeds showing when they shouldn’t with a dual SFCC failure
Fixed cross track error not showing on the ground
Fixed ECP ALL button logic (it shouldn’t “remember” the last selected page)
Fixed formatting issues of the ATC unit on DCDU
Fixed FUEL X FEED OPEN light appearing when the valve isn’t fully open
Fixed tailstrike protection chevron not being amber
Fixed physical BARO MODE switch becoming out of sync when linked
Fixed COM3 playing at 100% volume
Fixed HF2 transmit indicator lighting up when HF1 was active
Removed MAX FLT TIME limitation on yellow hydraulic low level (HYD RSVR ISOL VALVE INS)Art and Sound
Fixed A319 & A321 safety card showing A320
Fixed flap rods in A319 and A320
Fixed overhead bin missing polys on high density cabin
Fixed odd coloured paint on the wing of the A319
Fixed ATC model not being said correctly in-game (incorrect localisation key)EFB
Improved cargo distribution to target an optimal CG
Improved takeoff performance based on airport elevation
Fixed EFB being blank on start-up if the previous session was quit with the EFB “sleeping”Flight and Engine Models
Here we did a bit of work to the FADEC when it comes to FLX computations, some may have noticed a discrepency between the FADEC’s assigned thrust rating and what was actually achieved before - this has now been resolved by a thorough rework of the FADEC, but also with it’s associated data sources. Additional to this, as a bonus of giving something a rework - you get to improve certain other aspects too. You may now observe the FADEC rating subtly changing as you roll down the runway during takeoff, this is normal - the FADEC is continously computing the appropriate thrust output and therefore slighty varying EPR/N1 - this is now reflected across the range, but we’re still tweaking the IAEs a little.
Moin,
vielleicht ne blöde Frage: aber ist es möglich, den Fenix mit zwei Joysticks zu fliegen? Cockpitbauer müssten das doch schon ausprobiert haben, oder? Wenn ja, was muss ich denn da beachten? Oder reichts, einfach nen Joystick anzustöbseln ...
VG Tom
Von der Logik her musste ein Systemtief simulierter Airbus zwei explizit auf CPT und FO zugeordnete Sticks können.
Zu dual input findet sich auf Avherald einiges.
Ob das der Sim kann, bezweifle ich. Habe bisher immer nur die Acsen umd nicht unterschieden nach der Seite alas Zuweisung gesehen.
Aber natürlich ksnnst du zwei sticks nutzen. Nur greift dann halt "latest value" und. Icht das aufaddieren der Eigaben.
AIRBUS bietet gute Doku zu dem Thema..
Ich fürchte, das ist eine Limitation von Fenix oder des FS2020 selbst, habe die Frage bei Fenix selbst auch schon gestellt, aber nie eine Antwort erhalten, denke daher es geht nicht.
im, P3D wars möglich mit dem Fslabs, damit konnte man sehr gut Dual input simulieren.
Der P3D war eben bis heute er bessere Simulator, sah zwar im Vergleich nicht schön aus, konnte aber mehr, schade das Asobo da nicht anknüpft.
Und nochmal ein Update
ZitatAlles anzeigenHello all, we come bearing the gift of a new engine! The CFM engine we initially selected for the A321 was the CFM56-5B2, but after much community feedback we have built and installed the more ubiquitous CFM56-5B3 as the engine of choice for the A321. This engine is 2000lbf (10kN) more powerful, and is the most powerful CFM variant fitted to any A32X CEO. Additional to that, we’ve shown the A321 more love by pushing an attempted fix at the autorotation issues, and taking another swipe at tuning the rotation on the A321 in general. Enjoy
Avionics and Systems
Added an lvar for whether jet pumps are installed
Switched loadsheets from using the SimBrief planned aircraft registration to the actual aircraft registration
Fixed CF track intercept bug
Fixed MCDU THR RED/ACC values not being rounded correctly
Fixed certain characters breaking the formatting on the DCDUEFB
Added persistence of chart zoom levels and positions (just within the current session)
Added CFM56-5B3 takeoff performance data
Added ability to switch between CDU1 and CDU2 in the Web MCDU
Added highlights to mass and balance fields when they will exceed MZFW and MTOW
Improved readability of pop-up dialogs in dark environments
Made error messages less ambiguous (less “server error”)
Fixed differences between system- and EFB-reported green dot speed
Fixed map and charts using magnetic heading
Fixed incorrect landing wind component in regions with high magnetic variation
Fixed flights showing as diverted after a turnaround
Fixed callsign being padded to four digits rather than three
Fixed malformed UI on planned numbers dialog when cargo input is clicked
Fixed EFB charging when PILOT OUTLET CB is poppedFlight and Engine Models
Replaced CFM56-5B2 with CFM56-5B3 engines on the A321
Attempted an autorotation fix
Sagt mal, ist die Darstellung im EFB korrekt?
EFB.jpgHier sieht es doch so aus, dass ich 19 Knoten Rückenwind habe, oder?
Ich habe aber doch Gegenwind?
Bin etwas verwirrt.
Alles anzeigenSagt mal, ist die Darstellung im EFB korrekt?
Hier sieht es doch so aus, dass ich 19 Knoten Rückenwind habe, oder?
Ich habe aber doch Gegenwind?
Bin etwas verwirrt.
Ich rate jetzt mal dass der Pfeil im EFB in die Windrichtung relativ zur Bahn zeigt, bei dir 310, ist aber nur eine vermute. Die Angabe der Windrichtung deckt sich ja grob.
Naja, strange… also eine 31 ist ja auf dem Bild schon in Relation (durch Zufall) richtig abgebildet, nach oben Norden. Der wind kommt aber aus 320, also müsste der Pfeil mMn. egal was da als RWY abgebildet ist, von links oben nach rechts unten zeigen.
Ich denke das EFB zeigt einfach die Richtung des Windes in Relation zur Runway an, auf denBilder im folgenden Link sieht das genauso aus:
Ja, da passt es. Auf dem Bild oben irgendwie halt nicht. Die Windrose verwirrt mich.
Gute News
auch eine schlechte Nachricht für die frühen Käufer vom 2024. MS scheint Fenix nicht zu mögen.
3 - One last thing we may as well talk about is Flight Simulator 2024. Unfortunately, we were not permitted access to the DevAlpha (though we did ask Microsoft), which means we still don't have an answer for you on compatibility and timelines for adjusting to this new platform. Our intent will be to bring compatibility and stability first and foremost, then at a later time assess the new feature set and see what makes sense. Without seeing it with our own eyes, we cannot make any promises or commitments to timelines and processes, but on release of FS2024 we will begin our due diligence and report back with our thoughts and findings. Sorry this answer isn't very meaty, but being so far removed from this new simulator means we're still asking all the same questions you are.
Und:
Diesmal bin ich der mit "doppelt hält besser"!
Diesmal bin ich der mit "doppelt hält besser"!
Kein Problem bei den geilen News für den Fenix. Endlich ist es soweit.
Endlich 🥳🥳🥳
Großartig, dass die noch für den 2020 kommen!
Das ist für mich das ausschlaggebende Momentum, beim 2024 noch abzuwarten, aber machen wir uns nichts vor: sobald der Fenix auch 2024er läuft hält mich auch nicht wirklich was beim ‚alten‘ SIM …. Wenn die Bandbreitenproblematik nicht überhand nimmt…..
Zum Verhalten Asobo/MS sage ich hier lieber nix. Sonst werde ich noch gesperrt.
Aber es bestätigt mich in meiner Meinung zum 2024. Erstmal abwarten was die Hyper für Erfahrungen posten. Besonders die Cloud Tech ,welche Bandbreite braucht es wirklich.
Das gesparte Geld fließt in die Winwing EFIS.
Zum Verhalten Asobo/MS sage ich hier lieber nix. Sonst werde ich noch gesperrt.
Aber es bestätigt mich in meiner Meinung zum 2024. Erstmal abwarten was die Hyper für Erfahrungen posten. Besonders die Cloud Tech ,welche Bandbreite braucht es wirklich.
Das gesparte Geld fließt in die Winwing EFIS.
Ist bei mir auch so. Ich warte da erst mal gemütlich ab. Haben jetzt die Fenix Reihe komplett, einen ziemlich geilen A380, Ifly 737 MAX 8 usw. Nur wegen dem A330 hol ich mir den neuen Sim erst mal nicht. Erst, wenn alles so langsam drüben ist, schlag ich zu (Keystore).