Nö, inzwischen vierter oder fünfter Flug. Alles wie es soll.
Dito. Zwei Flüge mit A319 und zwei mit dem A321 problemlos absolviert.
Lediglich der CPDLC Handoff hat gestern nicht funktioniert - könnte aber auch an Hoppie gelegen haben
Nö, inzwischen vierter oder fünfter Flug. Alles wie es soll.
Dito. Zwei Flüge mit A319 und zwei mit dem A321 problemlos absolviert.
Lediglich der CPDLC Handoff hat gestern nicht funktioniert - könnte aber auch an Hoppie gelegen haben
Kurze Frage mal in die Runde:
Gibt es schon eine Möglichkeit, den A319/321 mit der FCU von WinWing zu bedienen? Bisher gab es von denen ja noch kein Firmwareupdate dazu.
Ich habe gesehen, dass es auf Flightsim.to eine "Mobiflight-Datei" gibt, damit kenne ich mich aber leider so gar nicht aus.
Kann mir jemand dazu etwas sagen?
Kurze Frage mal in die Runde:
Gibt es schon eine Möglichkeit, den A319/321 mit der FCU von WinWing zu bedienen? Bisher gab es von denen ja noch kein Firmwareupdate dazu.
Ich habe gesehen, dass es auf Flightsim.to eine "Mobiflight-Datei" gibt, damit kenne ich mich aber leider so gar nicht aus.
Kann mir jemand dazu etwas sagen?
nutze dieen Mobiflight Mod auch bis winwing das Update bringt. Es ist etwas frickelich , aber wenn es dann läuft dann kann man damit leben.
OK. Danke schonmal für die Info. Und wie enau geht das Ganze?
Vielen dank. Schau ich mir gleich mal an
Ich habe mir sie beiden Videos jetzt mal angesehen.
Mir stellt sich jetzt die Frage, ob ich die ganze Mobiflight Software benötige, oder ob der Connector reicht, um die fcu damit zu bedienen?
Ausprobieren?
Ist sicher eine gute Möglichkeit. Aber wenn es schon jemand nutzt, dann ist die Frage denke ich legitim....
Connector + der Mod von flightsim. to reichen aus. Aber immer zuerst das Programm SimApp Pro vo winwing starten, dann den Sim. Mobiflight kann dann später wenn man auf dem Airport steht gestartet werden.
Guten Morgen. Vielen Dank für die Erläuterungen. Ich werde das nachher mal installieren und ausprobieren.
Hallo Zusammen,
seit dem Update habe ich das Problem, dass der OFB nicht mehr im EFB angezeigt wird. Im Simbrief wird er erstell und ich kann als PDF exportieren, auch der Export in das MCDU klappt. Bin gerade etwas ratlos, hat jemand das gleiche Problem oder eine Idee?
Hallo zusammen,
wieder eine kurze Rückmeldung von mir:
Mobiflight-Connector und Profil für die FCU von WinWing (319/321) installiert und wie im Video beschrieben ausgeführt. Funktioniert einwandfrei.
Vielen Dank für Eure Hilfe.
Bin mal gespannt, wann WinWing selbst das Update der Firmware herausbringt....
Freut mich, dass es geklappt hat.
wurde vor 4 Stunden auf Flightsim veröffentlicht.
Fenix A319/A320/A321 | WINWING FCU | MobiFlight Profile für Microsoft Flight Simulator | MSFS
Gelöscht von mir, irgendwie was verwechselt.
Habe gerade ein Update der SimApp Pro installiert, danach wurde der FNX A321 nativ unterstützt, kein Mobiflight nötig
Na dann werde ich das Morgen auch mal testen. Danke
Habe getestet es funzt.
@everyone - primarily a stability patch, so not super feature rich - here is the changelog - update is available on your Fenix Installer now!
# 2.2.0.334
**Avionics & Systems**
- Added missing phase 10 ECAM inhibits
- Adjusted A321 blending law PID controller to fix oscillations in certain conditions
- Adjusted cargo distribution behaviour based on the corrected passenger loading logic
- Adjusted step alt logic when cruise alt above or equal step alt
- Fixed bulk cargo door being openable and showing on MCDU DOORS page if not installed (e.g. A319)
- Fixed cockpit door being open when cabin visibility is turned off
- Fixed empty aircraft weight discrepancies across various systems - SimBrief generated plans will now be accurate
- Fixed connection status not working in ATSU
- Fixed passengers not being correctly loaded per zone
- Fixed potential crash in VNAV code
- Fixed inaccuracies in weight distribution when loading passengers per zone
- Fixed passengers showing already on board when first loading into the sim
- Fixed broken VERT REV page + associated yellow star logic for alt.
- Fixed clock CHR and ET not respecting pause or higher simulation rate
- Fixed TPIS option not working if the user has saved settings in the EFB
- Fixed Y HYD steering not being disabled on A321
- Improved FBW tuning values
- Removed door 2L as a passenger exit for GSX
**Art and Sound**
- Optimised CFM engine node count
- Reverted cabin hierarchy changes that broke some custom cabins, but fixed the issue in code
- Fixed text artifact on EMER ELEC PWR panel
- Fixed light effect squares in incorrect locations
- Fixed emissive bleed on aircraft belly
- Fixed CFM rivet material
- Fixed cabin door visibility when cabin hidden
- Fixed missing glass from A321 L2/L3 door windows
- Fixed RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD (well we think we did but it’s Dave’s job so quite frankly he could’ve accidentally invented an entirely new callout)
- Fixed A321 tyre not having correct values
- Fixed drain mast
**EFB**
- Fixed take-off weights being incorrect in loadsheets when using LBS in SimBrief
- Fixed CG calculations sometimes being incorrect across all aircraft types
- Fixed potential race condition between passengers being loaded and loadsheets being sent, which would rarely cause preliminary loadsheet weights to be incorrect
- Fixed A321 seatmap not blocking out seats 11A, 11F, 25A & 25F
- Fixed incorrect CG when boarding with GSX
- Fixed cargo not loading when using real-time mode in A319
- Fixed one passenger sometimes not leaving the aircraft for a long time - reworked sync with GSX
- Fixed not being able to board or reset passengers sometimes
- Fixed number of cabin crew per aircraft type on loadsheets
- Fixed seat map not showing correctly in Firefox
- Fixed planned ZFW and GW not being shown after SimBrief import
- Fixed ENG MODE SEL typo in approach checklist
- Fixed row 13 existing in A319 seat map
- Fixed DLH, BAW, RYW, EIN, UAE SimBrief OFP not showing
- Adjusted preliminary loadsheet behaviour back to the previous logic of being sent upon importing a SimBrief flightplan and when making amendments to planned weights, so that you can verify and amend your weights before starting the boarding process
- Attempted fix to prevent aircraft image being too big on first load of ground services page
**FM**
- Adjusted A321 trim efficiency
- Adjusted A321 pitch moments
- Gently adjusted A321 elevator
**Livery Manager**
- Fixed layout.json not being regenerated after install in some cases
**Installer**
- Fixed simulators not being found if APPDATA or LOCALAPPDATA environment variables were changed