- Offizieller Beitrag
Kann ich so bestätigen!
Kann ich so bestätigen!
Hört sich gut an, danke!
mfg Kai
Es ist sehr ruhig um Fenix geworden...weiß jemand, ob bei denen alles okay ist und woran sie arbeiten?
mfg Kai
Habe ich mich auch schon gefragt. Hoffe auf eine großes Update zum SU10 mit Wetterradar, IAE Tubinen und SL Wings
Und morgen kommt noch der Weihnachtsmann
Hoffe auf eine großes Update zum SU10 mit Wetterradar, IAE Tubinen und SL Wings
Will dir da nicht die Hoffnung nehmen, aber das wird alles 3 noch nicht passieren
Die Möglichkeiten die Asobo für ein Wetterradar aktuell eingebaut hat, sind leider komplett unbrauchbar. Es werden nur forgefertigte .bmp Dateien seitens des Sims erstellt, welche für ein wirklich funktionierendes Radar, nicht taugen.
Hoffe auf eine großes Update zum SU10 mit Wetterradar, IAE Tubinen und SL Wings
Will dir da nicht die Hoffnung nehmen, aber das wird alles 3 noch nicht passieren
Die Möglichkeiten die Asobo für ein Wetterradar aktuell eingebaut hat, sind leider komplett unbrauchbar. Es werden nur forgefertigte .bmp Dateien seitens des Sims erstellt, welche für ein wirklich funktionierendes Radar, nicht taugen.
Ohh no
Hoffe auf eine großes Update zum SU10 mit Wetterradar, IAE Tubinen und SL Wings
Will dir da nicht die Hoffnung nehmen, aber das wird alles 3 noch nicht passieren
Die Möglichkeiten die Asobo für ein Wetterradar aktuell eingebaut hat, sind leider komplett unbrauchbar. Es werden nur forgefertigte .bmp Dateien seitens des Sims erstellt, welche für ein wirklich funktionierendes Radar, nicht taugen.
War auch ehrlich gesagt nicht zu erwarten. Aber ich hoffe, dass in vielen Bereichen trotzdem Verbesserungen anstehen! PAX Zahl, Sounds (!!!!) und Stabilität.
Im Cruiselevel Podcast hat Rafi das aus meiner Sicht auch schon ein, zwei Mal richtig gesagt. Es wäre schöner wenn man eher die Sharklets erhält, als das versucht wird auf die siebte Stelle hinterm Komma die Spritberechnung so anzupassen, dass sie auch stimmt und erst dann die SL's freigibt.
Umso eher sie IAE und SL veröffentlichen, umso früher hoffe ich auf eine Umsetzung des A319 und A321. Darauf hoffe ich.
Eine vernünftige Interaktion mit GSX wäre auch ziemlich nice.
Wird schon, sind doch Profis am Werk.
Mach mir da überhaupt keine Sorgen, alles ganz entspannt;)
Im Cruiselevel Podcast hat Rafi das aus meiner Sicht auch schon ein, zwei Mal richtig gesagt. Es wäre schöner wenn man eher die Sharklets erhält, als das versucht wird auf die siebte Stelle hinterm Komma die Spritberechnung so anzupassen, dass sie auch stimmt und erst dann die SL's freigibt.
Naja, das sind halt 2 unterschiedliche Philosophien. Ich persönlich finde es bei einem Study-Level Produkt wichtiger, das mehr oder weniger stark abweichende Dinge zuerst gefixt werden, bevor man neue Varianten entwickelt, die wieder die selben Fehler haben.
Das kann ein langwieriger Prozess sein, aber für mich ist es der bessere Weg.
Davon mal ab, das SLs auch Auswirkungen auf das Flug- und Flareverhalten, wieder Fuelflow, etc...haben. Es sind ja nicht einfach nur ein paar optische Latten, dann wären wir bei Aerosoft
Das Problem bei Fenix ist ja nicht die siebte Nachkomma- Stelle, sondern das es schon in den ersten beiden Vorkomma- Stellen zu erheblichen Abweichungen kommt.
Das Problem bei Fenix ist ja nicht die siebte Nachkomma- Stelle, sondern das es schon in den ersten beiden Vorkomma- Stellen zu erheblichen Abweichungen kommt.
Vor dem Komma kann ich selbst auf längeren Flügen nicht bestätigen. 800kg waren bei mir bisher max. Als Übergangslösung stelle ich halt einen Fuel Bias ein.
Den Grund haben Aamir und Dave ja schon öfter mal erwähnt. Das Engine-Modell ist zwar ein Custom Modell, aber eben noch auf Basis des MSFS SDK. Dies führt eben dazu, dass man den FF nur mit wenigen Parametern steuern kann. Beim Fenix hat man sich dafür entschieden, den FF im Climb akkurat umzusetzen, sodass dieser mit den Tabellen übereinstimmt. Dies hat im Umkehrschluss allerdings zur Folge, dass im Cruise zu wenig verbraucht wird. Man könnte das ganze umdrehen, würde dann aber mehr als der OFP plant verbrauchen, was meiner Meinung nach die schlechtere Option ist.
Btw, es sei angemerkt, dass auch der FF bei PMDG zu gering ist, weil er noch mehr intern integriert ist, damit die 737 auch auf die XBOX kommen kann.
Damit dies nun behoben werden kann, muss man das Modell komplett loslösen und extern berechnen, was in Arbeit ist, aber naturgemäß dauert.
Jona, soweit bekannt… trotzdem fernab der siebten Kommastelle. Fenix sind wohl um die 6% zu korrigieren im OFP.
Jona, soweit bekannt… trotzdem fernab der siebten Kommastelle. Fenix sind wohl um die 6% zu korrigieren im OFP.
Gut ubd wo ist jetzt das Problem?
Ich glaube nicht das Steven auf exakt diese 7. Nachkommastelle hinauswollte, sondern einfach ein Ramdom-Beispiel gewählt hat.
Das Problem, die 6% können dann zum Problem werden, sobald die Widebody‘s kommen (zB. PMDG), für die (Ultra-) Langstrecke sollte man den FF in den Griff bekommen.
Das ist mir nun mal wichtiger…
Sind halt individuell Prioritäten und der verweis auf die x‘te Kommastelle ist da auch relativiert
Das Problem, die 6% können dann zum Problem werden, sobald die Widebody‘s kommen (zB. PMDG), für die (Ultra-) Langstrecke sollte man den FF in den Griff bekommen.
Das ist mir nun mal wichtiger…
Sind halt individuell Prioritäten und der verweis auf die x‘te Kommastelle ist da auch relativiert
Ist ja auch okay und bin ich vollkommen bei dir, wie ich oben auch geschrieben habe. Wie ebenfalls geschrieben, arbeitet Fenix daran, in dem sie das Engine Modell ausgliedern.
PMDG wird dies wohl auch nur lösen können, wenn sie selbiges machen, ansonsten liegt es in der Verantwortung von Asobo.
Ich weiß nur nicht, warum du dich so an dem Spruch der xten Nachkommastelle aufhängst - Es war mit Sicherheit nur ein Random-Beispiel von Steven.
Nach langem Warten kommt nun tatsächlich heute Abend das nächste Update für den Fenix-Bus. Aamir hat sich da in einer "kurzen" Zusammenfassung zu den Hauptfeatures geäußert. Liest sich schon sehr cool das ganze.
Hello @everyone! A preview of the update landing soon, so you have something to read while you wait.
This update is a fairly large and expansive one, and I recognise that not many would be interested in reading 35 paragraphs of dense material to try and figure out what has changed, so I will truncate and share some highlights of what is to come in my own, simpler words - the full (but still shortened) changelog will be available in your Fenix app when the update releases.
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Rotation and post rotation has been reworked to allow for a smoother, more consistent behaviour. This involved changing the way the physical elevator on the aircraft worked, along with system-side tweaks to improve what the software was doing with the elevator. We've modelled this after some great data from our tech team, and cross-checked it thereafter with a couple of the type-rated members in the team - the aircraft will drop it’s nose during the blending phase, but no longer anywhere near as aggressively as it did before. This behaviour was then validated in the level-D simulator.
SRS and post rotation attitude should be much improved - some thrust was removed from the engines and the aircraft should now climb in the immediate post-takeoff phase much more appropriately for an A320. We've validated that the A320 can and will exceed 15 degrees of pitch as commanded by SRS - but not by much, this should be reflected in the update.
Flap lift and drag has been remodelled in its entirety. Drag and lift should now be more accurate - for those that remember, Flap 2 was unreasonably draggy - this has been fixed, along with changes to all other flap settings to bring them closer to reality.
The rudder has been reworked also, the sensitivity of the rudder has changed, you will need to amend your control curves after a little bit of testing to find the sweet spot for your hardware - but the new rudder should make crosswind landings a little more satisfying.
Roll stability around yaw has been reworked in conjunction with the above rudder changes to further enhance the crosswind landing experience, the aircraft should be much less of a handful when applying rudder.
A final note about landings, we’ve readjusted the ground effect to better match the way the aircraft feels in flare and landing. All the changes for the flap lift, drag, ground effect, were brought together to readjust the way the aircraft feels during the landing phase. I understand that these may seem like huge changes, and they were, but the overall picture has been very gently moved - the aircraft should feel familiar, just better. This was a challenge to balance amongst the sweeping changes with the FM and software, but I think we’re moving in a good direction now.
NWS and nose wheel steering, we have removed this option from the EFB entirely as it was no longer required with MSFS’s nose wheel steering axis - and it only served to confuse a great many people. We rebuilt this in a much simpler way that should help alleviate any confusion.
If you use the nosewheel steering axis in MSFS, and a separate rudder axis, you do not need to do anything.
If you use a rudder axis with no nosewheel steering axis, and you want to only manipulate the tiller, you can click on the PED DISC button on top of the tiller. This will then command the nose wheel via your rudder axis. When above 20 knots, and thrust levers are above the CL detent, the PED DISC button will pop back up and you will be reverted to using the rudder. This will also happen if you simply pass 45 knots under any circumstances.
If you do not care about your rudder flapping about and you’d like to just get on with it and fly, you do not need to do anything either.
This should also fix the issue of no longer having rudder authority during a crosswind landing.
The spoilers were rewritten with direct input from one of our pilots to best reflect the efficiency and abilities of the A320’s spoilers.
(cont.)
VNAV was re-math’d, this was a painful process taking weeks of work from our team. Most probably qualify for a phD in Math at this point. This was done in order to ensure we captured not just the functionality of the aircraft’s systems, but also their character - as the A320 tends to descend toward the upper end of the speed band, as opposed to constantly getting slow on speed and hugging the bottom bracket. It’s important to stress that VNAV in general (and in the real aircraft) is far from perfect - and speeds will absolutely vary, sometimes sitting at the bottom bracket, sometimes sitting at the top of the bracket, sometimes in between. This new VNAV achieves this. We are not, however, calling it a day on VNAV, and will continue to iterate and build upon what we have delivered to you today. Bugs with respecting constraints were also found and addressed, leading to a far more robust system.
We have adjusted the way the aircraft now reacts to A/P commands in an attempt to smooth out the initial inputs when climbing/descending, which should make the entire aircraft feel smoother. It should no longer jerk or rapidly dive/climb. Outliers may exist and we continue to refine this.
We have adjusted the aircraft’s energy management in acceleration phases based on feedback and collated data - the aircraft was simply not climbing enough during acceleration, instead stopping climbs almost entirely in order to accelerate. This wasn’t correct, and we have refined this to be far more representative.
We have fixed panel option saving (hallelujah - and sorry!), and fixed a number of QOL complaints with panel states, including adjusting the lighting to be turned OFF, the clock being no longer set to run, and other little knicks and knacks including dimmed screens when starting in Cold and Dark. Bits like the screen backlighting being ON despite the screens themselves being OFF has also been resolved.
In the theme of panel states, we have found and fixed issues with latched buttons not setting themselves to unlatched when changing panel state. This seems a small change, but it was quite a bit of work on the backend to do.
Those wishing for an A/THR instinctive disconnect binding rejoice, this has been added, it can be found as AUTOTHROTTLE DISCONNECT in MSFS settings.
Some less important, but still interesting changes include stuff like corrected/amended SEC laws regarding deployment of aileron as a spoiler during landing, and matching the spoiler order for roll to the real aircraft’s engineering data.
This one may be a little silly, but it irked me going on reddit and seeing these awesome videos of people landing, from the wing view, and the spoilers deploying in absolute perfect synchronisation. That isn’t really how it works - so we built friction/wear simulation to spoiler deployment, they’re now minutely different to account for mechanical wear/friction from spoiler panel to spoiler panel.
Many complained about the aircraft’s go-around spool response time. They were right, but not for the reasons that they necessarily think. The overall spool times were correct for a CFM56 on the A320 - but regrettably our system suite did not have the FADEC’s approach idle mode built in, which keeps a higher N1 on approach to improve spool response times. We’ve now built the “approach idle” concept into the aircraft, meaning that the spool response time should be in or around the 6s certification mark, giving you better response should things get a little hairy. For the proper system nerds out there, we’ve built this in properly - for example, only SFCC 1 is supplied in the emergency electrical config, hence FADEC 2 doesn't get any information on flap position, therefore it defaults to approach idle and CONT IGN (depending on engine), while Eng 1 will be on the normal/correct idle. Same thing happens to Eng 1 if SFCC 1 fails with a FLAP SYS 1 FAULT. EIUs should also cause changes to the FADEC's idle regime. Welcome to the unique circus of asymmetric idles.
And then the art and the audio. Changes for these cumulatively are likely in the thousands. I don’t think many of you would really recognise the sound of the aircraft anymore, which I like to think is a good thing. I won’t write paragraphs about this, because art is simply better experienced - but there’s an entirely new engine soundset, along with a significant number of other sounds in the aircraft having been replaced entirely also. Stuff like force based turbulence sounds are now implemented. There’s a VR specific tablet which is called the FenixPadProXXL. Lighting has been reworked, strobes and the beacon are all in sync now also. And then a large list of fixes for both audio and visual. Every single clickspot has been redone and should be much nicer to use. The changelog for this is going to look tiny, mostly because there are a frankly hilarious number of changes that will make no sense on a changelog - but I think the changes more than speak for themselves when you get in the airplane.
This is, frankly, a small snippet. There are hundreds and hundreds of changes spanning the entire aircraft. The changelog itself is also truncated. We’ve done our best to prioritize issues and have attempted to cover a broad spectrum when it comes to our bugfixing. I do apologise if something you’d like to have seen fixed, wasn’t - but as always, our commitment to improving the aircraft is absolute, and we will continue to bring improvements and updates to the airplane. We have also heard your calls for a change in update strategy. More to come on that another day. For now, we resume preparing this update for primetime - you should have this thing soon.
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Update ist raus! Viel Spaß
Habt ihr eigentlich auch teilweise FPS Verlust beim Engine Start ? Seit neustem ist es bei mir so. Ich bin mir nicht sicher ob das mit GSX Pro im Kombination zusammenhängt weil GSX Pro ja auch nicht super Perfomance freundlich ist.
Ja cool, da wurde doch einiges verbessert! Sound ist merklich besser, der AP ist smoother, fühlt sich so realistischer an als vorher. Mal gucken wie er sich gleich landet am MUC.