Ja, MSFS2020
Der P3Dv4.1 Diskussionsthread
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- P3D
- Lockheed Martin
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flori-wan kenobi -
30. November 2016 um 13:15
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Du meinst, dass bei LM Schluss ist?
mfg Kai
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Immherhin gibt es schon mal einen Hinweis auf eine zukünftige P3Dv5 Version.
Habe ich eben aus dem ChrashLog von Chaseplane.
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Du meinst, dass bei LM Schluss ist?
Das glaube ich nicht. Da LM ein Rüstungskonzern ist, denke ich das sie trotz des FS2020 eine weitere Vision für den Prepar3D haben. Dazu haben sie ja auch oft genug erwähnt/angedeutet, das wir Flusianten eigentlich nicht deren Zielgruppe sind. Per se haben sie ja eigentlich nicht mal ne richtige Entertainment Lizenz.
v5 wird es denke ich geben, ob er dann von uns genutzt oder es ihn für uns zu kaufen geben wird, das weiß ich nicht.
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Würden sie die morgen rausbringen, dann würde ich sie kaufen.
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Es wäre ja schon interessant, was sie an Neuerungen bieten. Aber der 2020 wird schon ein sehr starkes Gegenargument sein. Und wenn sich namhafte Anbieter wie PMDG dort einarbeiten; wer weiß, ob sie für den P3Dv5 auch noch etwas tun? Vielleicht wird LM auch, da es ja nun wieder einen offiziellen Entertain-Sim seitens MS gibt, nun tatsächlich restriktiv auf die Lizenz achten, wer weiß?
mfg Kai
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Und nun gibt es auch noch einen Hotfix 3 für den P3D4.5
Changelog for Hotfix 3:
Client Fixes and Improvements
- Added support for the Varjo XR-1 Mixed Reality (MR) headset.
- Fixed bug preventing gaze select cursor from appearing in some cases.
- Ownship can now follow waypoints when using the ActivateWaypointsAction.
- The ActivateWaypointsAction now correctly sets waypoint requested distance values.
- Fixed bug preventing waypoint list data from being queried by the PDK when running SimDirector.
- Fixed bug preventing Camera System PDK calls from accessing the latest interface version.
- Improved DIS wildcard handling and fixed issue preventing entity types from corresponding correctly in some cases.
- Fixed bug preventing preview windows from rendering in SimDirector in some cases.
- Fixed issue where shared cockpit would lag with more than four players in a vehicle.
- Fixed QueryService call for the IDISManagerv450 interface.
- Fixed issue causing irregular movements on nested attached objects.
- Fixed multichannel startup crash seen in some cases.
- Fixed issue where sound would still be muted in some cases when leaving multiplayer UI screens.
- Fixed wave animation issues when changing wind directions over the 0/360 degree boundary.
- Slew is now enabled by default in multichannel.
- Added a command line argument to launch Prepar3D directly into playing back a flight recording.
- Fixed cases where certain objects would have irregular movements in recording playbacks.
- Fixed issue preventing metallic occlusion properties from loading correctly.
- Fixed crash seen when loading airports with no taxiway paths.
- Fixed issue where scenario actions would not fire when starting directly into multiplayer.
- Improved handling of near clip in VR.
- Fixed issue where autopilot state would not load correctly in some cases.
- Fixed issue causing incorrect pitch to be set when loading an uncompressed 32 bit DDS texture.
- Added controls to emulate the mouse scroll wheel when using Gaze Selection in VR.
- Added support for the Varjo XR-1 Mixed Reality (MR) headset.
- Multichannel clients can now use direct IP autostart.
- Fixed issue where scenario objects would not handle events correctly in multichannel.
- Fixed crash when resetting structured scenarios in multichannel.
Content Fixes and Improvements
- Updated several DISEntityTypes.xml entries to ensure each default object is unique.
- Removed invalid FuelTruck object from DISEntityTypes.xml.
- Fixed flap configuration for the F-35A.
- Fixed issue with F-16 effects being added twice by removing effect file extensions in F-16 config entries.
- Fixed minor issues in the Basics of Flight scenario.
SDK Fixes and Improvements
- Added functionality to the PDK for Structured Scenario support for Mission Objectives, Goals and Flight Segments.
- Added additional multiplayer PDK service functions.
- Fixed TrafficToolbox dump airport list to correctly parse airspace types.
- Fixed issue preventing ImageTool from loading certain DDS textures.
- Fixed event ID filter for mouse inputs to allow custom ISimObject instance-based properties.
- Added [ClampingOnGround] variables to SimObjects to prevent stationary vehicles from sliding in some cases.
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Im ganzen Trubel um V5 hat schon jemand den Hotfix 3 für V4 installiert.
Keine Ahnung was der so bringt.
Muss da wieder auf alle Addon Hersteller gewartet werden oder läuft da alles weiter ohne Updates.
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Ich habe mich entschieden ihn nicht zu installieren, da mich die Items im Changelog nicht interessieren, und ich davon ausgehe eh in maximal vier Wochen auf V5 umzusteigen
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Werde auch umsteigen.
V5 ist schon Da.
Bin noch am Planen an einem neuen Rechner.
Wird sicher noch einige Wochen dauern.
Werde mal zum Test V5 parallel installieren. Sollte doch ohne Probleme funktionieren.
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Ich werde es die Tage mal durchführen, da ich den Hype nicht mit gehe und ich auch mit dem v4 sehr zu frieden bin.
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Ich werde es die Tage mal durchführen, da ich den Hype nicht mit gehe und ich auch mit dem v4 sehr zu frieden bin.
bin der gleichen Meinung. Ist nur blöd, wenn die Addons damit nicht laufen und die Hersteller lieber die V 5 Klientel bedienen. Ob die dann noch Zeit für den Hotfix haben, glaube da können wir lange warten. Also werde ich erstmal nix updaten.
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