ZitatA Condor Boeing 767-300, registration D-ABUL performing flight DE-4062 from Frankfurt/Main (Germany) to Halifax,NS (Canada) with 219 passengers and 8 crew, was cleared for takeoff from runway 25C and was accelerating for takeoff.
An Air Bridge Cargo Boeing 747-400 freighter, registration VQ-BUU performing flight RU-481 from Moscow Sheremetyevo (Russia) to Frankfurt/Main (Germany), was on final approach to Frankfurt's runway 25L descending through about 500 feet AGL when the crew initiated and reported a go-around.
In response tower instructed DE-4062 to stop. The Condor crew rejected takeoff at high speed and stopped the aircraft on the runway, emergency services responded and sprayed the hot brakes.
http://avherald.com/h?article=486e3304&opt=0
Meine Frage dazu, sollten die Go-Around Procedures nicht so angelegt sein, das sie nicht mit dem Departing Traffic in Konflikt kommen?
Ich meine, wegen eines Go-Arounds der immer mal vorkommen kann, ein anderen Flieger in so eine gefährliche Situation zu bringen kann ja eigentlich nicht so ganz richtig sein.
Dazu noch 219 Passagiere ins Hotel schicken, 8 Räder und 8 Bremsen wechseln (im schlimmsten Fall) ....