Accident: Lufthansa A388 at Frankfurt and San Francisco on Oct 9th 2011, fumes permanently injure flight attendant

  • Simon hat mal richtig gute investigative Recherchearbeit betrieben und ist auf folgendes gestoßen:

    Zitat

    A Lufthansa Airbus A380-800, registration D-AIMB performing flight LH-454 from Frankfurt/Main (Germany) to San Francisco,CA (USA) with an unknown number of passengers and 24 crew, was climbing out of Frankfurt when a strong chemical odour of dirty socks was observed in cockpit and cabin. The flight crew contacted dispatch who told the flight crew that one of the engines had been washed prior to departure, the bleed air suppy was deactivated on that engine and the odour dissipated. The aircraft continued the flight to San Francisco. During the descent towards San Francisco the odour re-appeared even stronger than on departure despite the bleed air still being deactivated on the washed engine. The aircraft landed safely in San Francisco.

    As a precaution following the fumes events two of the flight attendants went to see the San Francisco's doctor assigned by Lufthansa to seek advice, but the doctor wasn't available, only a sign indicating on the door that he'd be back shortly, however, the doctor didn't return the entire afternoon. The two joined the crew for their scheduled return flight and worked normally on the return flight.

    Arriving at home immediately after the return flight one of the two flight attendants seeking medical advice in San Francisco felt very sick. During subsequent medical checks it turned out that the flight attendant had received serious injuries, that are still seriously affecting the flight attendant's health more than two years later rendering the flight attendant unable to work due to headache, permanent tiredness, lack of concentration, lack of energy, burning eyes and related shortcomings.

    Ganzer Artikel: http://avherald.com/h?article=46c79b49&opt=0


    Eigentlich erschreckend...

    Grüße, Robert

  • Es geht immer nur ums Geld. Auffallend hohe Rate ran "Gerüchen" in Deutschland... nur in Deutschland. Dazu so geile Absicherungen bei "Arbeitsunfall".... Berufsgenossenschaft zahlt ja dann. Schön Rente bis zur Rente, Abfindung, Ende.

    Am besten noch den einen persönlich verklagen, der nach Enginge Change den Motor overserviced hat.

    Hier wars dann mal nen EInzelversagen, aber die üblichen Verdächtigen sagen wie immer "Das ist ganz oft und gaaanz gefährlich".

    Aber die Lobbyisten machen gute Arbeit... Komisch, dass immer NUR Saftschubsen krank sind. Paxe nie. Hmmm. Nach dem Motto, oft genug Theater spielen, wenn man KURZ was riecht, dann muss irgendwann einer mal bezahlen.

    Dass direkt nach Eng start mal kurz was da ist, kann ja vorkommen. Daraus so ein Theater zu stricken... bitte. Sollen sie im ALEX Kellnern, da gibt's keine Flugzeuggerüche.

    122894.png ....hat keine Ahnung von B777

  • Der Artikel bezieht sich aber auf einen Vorfall von letzter Woche.


    Wollt ich auch gerade sagen: unterschiedliche Destinations und Flugzeugregistrierungen

    Gruß Marcus (der Erste mit c :D )
    ehemals Dragonflight DGF089

    Jarschi.jpg

  • Mir kommen die Tränen. Die Frau somatisiert doch. Wenn überhaupt...

    Intel i9 13900K@6GHz | RTX 4090 | 32GB DDR5 | Custom Loop

    Einmal editiert, zuletzt von Basti (5. Dezember 2013 um 12:33)

    • Offizieller Beitrag

    Ich finde, Ihr seid ein wenig zu schnell mit Eurem Urteil.......
    Natuerlich gibt es immer Leute, die das System missbrauchen. Aber einfach so zu Unterstellen....... :thumbdown:

    AIR - America 941
    “Anything Anywhere Anytime Professionally.” - "The world's most shot at airline"

  • Ich kann mir auch vorstellen, dass da einiges unter den Teppich gekehrt werden soll. Die Art, wie Lufthansa auf Simon Hs Anfrage geantwortet hat, machte jetzt nicht den Eindruck, als wäre das ein Thema, worüber man sprechen wolle. Wäre ja auch ein Desaster! Das Flaggschiff der Lufthansa, der A380, Stolz Europas erzeugt giftige Dämpfe, die Menschen berufsunfähig machen können?

    Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
    It is our light, not our darkness that most frightens us.