War auch mehr Spaß als Ernst - alles gut
Meine Meinung! :beer:
War auch mehr Spaß als Ernst - alles gut
Meine Meinung! :beer:
ZitatAlles anzeigenJapan Airlines ending dedicated freighter services
Japan Airlines (JAL) will stop dedicated freighter services from end-October, and offer only cargo belly space on its passenger aircraft from then as part of a plan to increase yields and return to profitability.
"Market conditions for the international cargo business are expected to remain severe," says the Oneworld alliance member, which has a JALCARGO freighter division.
"To adapt to this, JALCARGO will shift from using a combination of freighter flights and passenger flights to exclusively utilising the belly space of passenger flights - a new cargo business structure that aims to secure a stable profit and that can boost the recovery of JAL's financial standing."
The cargo division has seven Boeing 747-400Fs and three Boeing 767-300Fs in its fleet. JAL's passenger flights operate on all of the routes served by the cargo business, except for its services to Anchorage.
"JAL will retire its freighter aircraft gradually," says an airline spokeswoman.
"Around 55% of our total freight in terms of tonnage is already carried on our passenger flights. The total available cargo space on JAL passenger aircraft is equivalent to seven widebody freighters, or approximately three times the volume available on scheduled freighter flights."
She adds that the airline will restructure the cargo division in the coming months as part of its reorganisation.
In early March, JAL ended negotiations to merge with Nippon Cargo Airlines (NCA). The two had begun discussions on a possible merger in August 2009, but that fell through this year. However, the carriers plan to continue with their existing business relationship, including code-sharing on flights.
JAL reported a net loss of ¥47 billion ($510.4 million)) for the three months ending 31 December, an increase of 20% from a year before. This came as operating revenues fell 22% to ¥381 billion.
Despite an upturn in the global cargo markets, JAL's freight business remained soft with revenue cargo tonne kilometres falling by 20% for the same period.
The carrier filed for bankruptcy protection on 19 January after incurring ¥2.3 trillion in debt. It has embarked on a financial restructuring process by cutting unprofitable routes, slashing workforce numbers and renewing its fleet.
Das ist aber sehr unkuhl grad
Geil! MD11 Era bei Finnair ist "doch" nicht zu Ende!
http://skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=6431
Sunxpress hat einen neuen Marktauftritt und Lackierung. Weiss aber nicht ob es schon Fotos gibt !
Jop gibt es, die war vorgestern bei uns in DTM zu Besuch (TC-SUI N/C).
Hier eine der neuen Maschinen
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?regsearch=TC-SNN&view=true
LH mit Boeing in Feier Laune....
http://fraaviation.forumsfree.de/movements-foto…t3093.htm#12907
Uiiiih, dass LH mal ne Sonderlivery rausbringt grenzt ja schon an ein Wunder
Ist halt im LH CI gehalten... schlicht und modern. Ein bisschen was ausgefalleneres hätte es aber schon sein dürfen
Wobei LH auch immer mehr zum Airbus Customer wird :gruebel:
Wie kreativ... -.-
Hawaiian hat am 28ten April seinen ersten A330 in Empfang genommen, die N380HA. Die erste von drei von drei von CIT Geleasten Maschinen.
Jetzt kaufen die auch noch Tütchen!
Hat BA die Nasen von LH als Secondhand günstig bekommen :D?!
Das gabs doch mal diesen Bastelbogen in der Zwngwd. Bastel dir deine eigene Fußballnase
Um mal Samy zu wiederholen: Wie kreativ... -.-
BA hätte sich weitaus besseres einfallen lassen können
Royal Jordainian kriegt den ersten A330-223, die JY-AIF. Die Kiste war bis Januar 09 bei Air Comet, dann als EI-EJZ bei Amentum Aircraft Leasing in München gestored.
http://www.airliners.net/photo/Royal-Jordanian-Airline/Airbus-A330-223/1701793/L/</a>
Die zukünftige D-ACGC ist heute von AMS kommend in HHN gelandet.
D-ACGC? Air Cargo Germany?
Jep...den ACG-Lack hat sie schon, allerdings momentan noch holländische Reg.
Ach ja.. der Lack von der ACG wurde übrigens im FS9 entworfen und dann der leitung gezeigt^^
Der ursprüngliche entwurf war... grau(enhaft)
Der jetzige ist auch.... grauenhaft