Es geht nach Afrika : ICAO: FAKN , IATA:MQP
Liebe Gemeinde des all mittwochabendlichen Fliegens….
Da unser lieber Miguel heute Große und vor allem Schwere Einkaufstüten voll mit Aperol schleppen muss und somit nur mal eben zwischen „on time arrival“ und versteinernden Blicken ein Ziel posten musste, greife ich Ihm mal ein wenig unter die Arme.
Wie Miguel schon geschrieben hat, geht es nach
FAKN - Kruger Mpumalanga International Airport
Ein Flughafen am Südwestlichen Rand des „Krueger National Parks“ im Land „Süd-Afrika“, ca 250KM östlich von Pretoria. Der Platz befindet sich auf einem Hochplateau auf 2829ft Höhe und hat als Zeit UTC+2. Sonnenuntergang is um 15:31z und das bedeutet eine Nachtlandung für die KuMipiloten.
Als Anfluege gibt es (Charts als Link unter den Anflügen):
Ein ILS auf die 05
Ein NDB/DME auf die 05 und ein
NDB auf die 23
Dann auch gleich die anderen Karten:
Aerodrome layoutund Aerodrome Ground Movement Chart
Dann mal ein wenig Info von einer mir sehr bekannten (richtig geilen) Airline zur Fliegerei über Afrika:
WEATHER
Weather is strongly influenced by the Inter Tropical Front (ITF) in the Inter Tropical Convergency Zone (ITCZ).
Most northerly ITF position over land is approx. N 20º in August, and the most southerly position in West Africa
is N 10º - N 5º in February. Over East and Southern Africa, the ITF’s most southerly position is S 10º - S 20º.
The ITF is associated with heavy CB activity and, at West African coastal aerodromes in winter (with northerly
winds), reduced VIS caused by Sahara dust.
ROUTE ORIENTATION AND FL
Most routes used by European operators run north - south, and these often converge at a narrow angle.
Consequently, the semi-circular cruising level system, more efficient in an east-west system, may cause level
changes in relation to (minor) course changes. However, in some cases authorities prescribed fixed levels on
certain routes, regardless of ATS route tracks.
Note that aircraft on almost opposite tracks (e.g. 190 and 350º) could be on the same level.
UNRELIABLE POWER SUPPLY
Navaids and airport lighting are liable to sudden malfunction, without Notam or information via ATC.
These failures are often caused by unreliable electrical power supply.
Especially during periods of rainfall power surges or total failures occur in the local municipal supply system,
being the primary power source for navaids and airport lighting
UPPER & LOWER AIRSPACE
Where countries instated separate Upper and Lower airspace, FL245 is the dividing level. Exceptions: Uganda FL145, and Rep. of South Africa FL200.
Crews are reminded that identification by means of TCAS might be poor and it is advised to switch on all fixed lights, even as the logo lights during flights overhead Africa. Also blind position reports on 123.450 are common use and are advised.
FSX : siehe Flusinews.de
FS9: flightsim.com
So, das sollte erst mal reichen.