- Offizieller Beitrag
So,
Habe nach 3 Tagen endlich die Version NL200V2se auf der Platte und installiere grade. Jetzt meine Frage.
Wie bekomme ich die Cloud9 Scenery in die NL2000?
Habt Ihr da was?
So,
Habe nach 3 Tagen endlich die Version NL200V2se auf der Platte und installiere grade. Jetzt meine Frage.
Wie bekomme ich die Cloud9 Scenery in die NL2000?
Habt Ihr da was?
Keiner? Gibts doch gar nicht
Heute wird der FSX genutzt und da geht es eigentlich einwandfrei.
Aber schau mal hier:
http://www.nl-2000.com/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1620
Mit Version 2 sieht es also schlecht aus.
Habe da was gefunden:
ZitatAlles anzeigenRe: NL2000-scenery versie 3.0 deel 2
door tomporte op zo dec 27, 2009 12:52 pmVia een oud lid van DFS
Koebrood
Hier beschrijft hij het allemaal :
Cloud9 - NL-2000 Versie 3 merge TutorialHallo allemaal,
Nadat AES en Cloud9 gecombineerd konden worden heb ik de Schiphol Scenery weer eens uit de kast getrokken, welke ik had verwijderd na de installatie van NL-2000v3.
Toch wel jammer dat die twee niet samen kunnen, toch?
Na een paar uurtjes "trial and error" is het mij gelukt om Cloud9 v 1.04 te intergreren in NL2000v3.Hieronder stap voor stap uitgelegd hoe je te werk moet gaan;
1) Installeer éérst NL2000v3, dan Cloud9 Schiphol. Heb je dit in een andere volgorde gedaan? geen paniek! Start FS en zet alle Cloud9 lagen boven die van NL2000v3.
2) Ga naar de NL-2000 v3 installatiemap (NL2000v3)
3)Ga naar 'nl2k_v3_3d/scenery'
4) Creëer elders een backupmap (bijv. 'NL2000 3d backup')
5) Knip en plak de volgende bestanden naar de backupmap;
-Alle bestanden waar EHAM in voor komt
-nl2kexc1.bgl tot en met nl2kexc9.bgl
-nl2kexca.bgl
-nl2kexcb.bgl
-nl2kexcc.bglVerder zie je nog een hele lijst nl_XXXXX_XXXXX bestanden (nl_10200_39300 t/m nl_11100_39700)
Verplaats de bestanden waar flat, excl en topst in voor komen.6) Start Flight Simulator. Als het goed is begint deze de scenery database opnieuw te genereren.
Ga nu naar Schiphol en kijk of het gelukt is.Bovenstaande zou ook moeten werken met EHBK voor diegenen die genieten van de Aerosoft scenery in combinatie met AES. Dit ben ik nu aan het testen.
Bij mij werkt deze methode, maar gebruik is op eigen risico. Ik sta op geen enkele manier garant voor de gevolgen door het gebruik hier van.
Momenteel ben ik nog aan het experimenteren met wat andere bestanden, zodat er zo min mogelijk informatie verloren gaat van NL-2000.
Ik heb dit niet uitgebreid lopen testen, dus mochten jullie foutjes tegenkomen, laat het even weten, ook als je een oplossing hebt gevonden.Let dus even op; dit is een korte termijn oplossing.
Hoe dit op de langere termijn uitwerkt e.d. zou ik niet weten, maar daar komen we op "de langere termijn" dus wel achterBekende problemen;
-AI verkeer werkt nog niet helemaal lekker op EHBK (verkeerde parkeerplaatsen e.d.)Volledige topic is : http://forum.frequentflyers.nl/viewtopic.php?f=19&t=23
Da freue ich mich schon sehr drauf. Die NL2000 Tapete ist wirklich klasse!
Wenn es dann nur eine gescheite Szenarie von AMS geben würde. FlyTampa, könntet ihr mal...
Lt. Toto ist NL2000 selber dran die umzusetzen
Die Frage ist ob es dann auch AES dafür geben wird.
Wahrscheinlich genauso gut unterstützt wie bei den anderen NL Airports.... Nullinger. Aerosoft halt, was erwartest du :wall:
Leider nicht mehr viel...
Gibt Neuigkeiten, gerade auf Facebook gefunden.
In Version 4.04 gibt es jetzt Schnee und Nacht.
Gesendet von meinem Samsung Galaxy SIII mit Tapatalk.
Update auf v5.02 für P3D4: